۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۴۳۲۳۳
امام جمعه زنجان تأکید کرد؛

دوره‌های مشاوره‌ای پیش از ازدواج اجباری شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تأکید بر آموزش زوجین و اجباری شدن دوره‌های قبل از ازدواج گفت: آمار طلاق در کشور نگران‌کننده است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، شب گذشته در مراسم بزرگداشت سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، اظهار داشت: بخشی از جنگ فرهنگی دشمنان نظام اسلامی متوجه قشر جوان جامعه و دوری آنان از ارزش های اخلاقی و اعتقادی به ویژه در زمینه سنت حسنه ازدواج است.


وی با اشاره به تأکید آموزه های دینی مبین اسلام مبنی بر ازدواج جوانان و عدم تاخیر در اجرای این سنت الهی گفت: متأسفانه گسترش شهرنشینی و نفوذ فرهنگ و القائات غلط غربی در تخریب اهداف اصلی و معنوی ازدواج موجب شده سن ازدواج در جوانان و آمار طلاق افزایش یابد.

 

امام جمعه زنجان افزود: البته این معضل اجتماعی ممکن است عوامل مهم دیگری نیز داشته باشد که به یقین مسأله بیکاری، فقر و تورم در وقوع چنین ناهنجاری‌هایی بی‌تأثیر نیست، اما آنچه مهم و نگران کننده به نظر می رسد، آن است که افزایش روزافزون آمار طلاق، به معضلی جدی در کشور تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تأکید بر آموزش زوجین و اجباری شدن دوره‌های قبل از ازدواج گفت: بر اساس آمار های موجود، 70 درصد ازدواج های خیابانی به طلاق منجر می شود، از این رو ضرورت توسعه آموزش های قبل، حین و بعد از ازدواج برای جوانان بسیار مؤثر و مورد اهمیت است.

 

وی ادامه داد: با وجود آن که در گذشته هیچ دوره آموزشی و جلسات مشاوره ای برای جوانان وجود نداشت، اما حمایت خانواده ها در تمامی شرایط زندگی زوج های جوان را در مسیر درست قرار می داد، اما متأسفانه امروز خانواده ها با پیش کشیدن تشریفات و تجملات بی مورد داشتن تمکن مالی بالا را شرط مهمی برای جوانان خود می دانند.

 

امام جمعه زنجان با تاکید بر این‌که وضعیت کنونی با فرهنگ، آداب و آموزه های ایرانی اسلامی ملت منافات دارد، تصریح کرد: خانواده‌های متدین باید در تعیین مهریه ها متناسب و تشویق جوانان برای شروع یک زندگی ساده و پایدار پیش قدم باشند، برخورداری از جهیزیه سنگین و توانایی مالی بالا ضامن خوشبختی و عاقبت به خیری زوجین نیست.


حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزایش زندگی‌های مجردی را آژیر خطری برای متولیان فرهنگی و اجتماعی دانست و خطاب به خانواده‌های حاضر در این همایش تأکید کرد: ازدواج آسان، آگاهانه، به‌هنگام و با الگوپذیری از سیره ائمه اطهار(ع) ضامن سعادت فرزندان شما است، مهم ترین ویژگی انتخاب همسر باید ایمان، متانت، عقلانیت و غیرت باشد./935/د101/س

ارسال نظرات