۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۴۳۶۵۳
تا پنجم آبان‌ماه؛

مهلت نام‌نویسی هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ مهلت نام‌نویسی در هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه در سه بخش کتبی، شفاهی و ارسال آثار تمدید شد.
حجت الاسلام يوسف محمدي

حجت‌الاسلام یوسف محمدی، جانشین رییس ستاد برگزاری المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اعلام خبر گفت: مهلت نام‌نویسی در هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی در پی درخواست ادارات قرآن و حدیث مراکز و نمایندگی‌های جامعه المصطفی العالمیه تا 5 آبان‌ماه تمدید شد.

 

وی با بیان این‌که تاکنون دو هزار و چهارصد و شصت نفر در این دوره از مسابقات نام‌نویسی کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد که نظر به علاقه و اشتیاق طلاب به مشارکت در این رویداد قرآن و حدیثی، المپیاد هجدهم بتواند درخشش چشمگیری در فضای نورانی قرآنی و حدیثی المصطفی ایجاد کند.

 

جانشین رییس ستاد برگزاری المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی، نام‌نویسی در این دوره از مسابقات را از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی المپیاد به نشانی اینترنتی quran.miu.ac.ir امکان‌پذیر دانست و گفت: آیین افتتاحیه این المپیاد همزمان با میلاد امام هادی(ع) در مجتمع عالی فقه و آزمون‌های کتبی و مرحله مقدماتی آزمون‌های شفاهی نیز در آبان و آذر برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیثی المصطفی در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دانشجویان مجازی و در بخش‌های کتبی،‌ شفاهی و ارسال آثار برگزار می‌شود، افزود: برای نخستین بار در این دوره از مسابقات، تمامی آزمون‌های کتبی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: آزمون کتبی حفظ قرآن از 23 تا 25 آبان‌ماه، آزمون کتبی ویژه دانشجویان دانشگاه مجازی المصطفی از 9 تا 12 آذرماه، آزمون کتبی ویژه طلاب مقاطع کارشناسی و کاردانی از 18 تا 22 آذرماه، آزمون کتبی ویژه طلاب مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از 27 تا 30 آذرماه و مرحله مقدماتی مسابقات شفاهی از 10 تا 17 آبان‌ماه و مرحله نهایی آن از 7 تا 9 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام محمدی، حفظ کل قرآن، قرائت، ترتیل، حفظ حدیث و ادعیه، مناجات‌خوانی و تبلیغ قرآن محور را از رشته‌های بخش شفاهی و حفظ کل قرآن، حفظ 30، 20 و 10 جزء قرآن و رشته‌های ویژه قرآن حدیثی را از رشته‌های بخش کتبی این دوره از مسابقات برشمرد و از کتاب تألیف و ترجمه، وبلاگ‌نویسی، پایان‌نامه و مقاله‌نویسی به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و اردو به عنوان آثار ارسالی به این دوره از مسابقات نام برد.

 

جانشین رییس ستاد برگزاری المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی یادآور شد: تنها طلاب ایرانی و غیرانی دارای کد رسمی المصطفی که در یکی از مراکز وابسته و پیوسته داخل و خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند و همچنین دانش‌آموختگانی که بیش از پنج سال از فارغ‌التحصیلی آنان نگذشته است، می‌توانند در مسابقات قرآن و حدیثی المصطفی شرکت کنند.

 

وی با بیان این‌که مراسم اختتامیه هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیثی المصطفی، 9 بهمن‌ماه در شب میلاد پیامبر اکرم‌(ص) برگزار می‌شود، گفت: جوایز این دوره از مسابقات شامل کمک هزینه سفرهای زیارتی حج تمتع، حج عمره مفرده، عتبات عالیات و مشهد مقدس و کمک هزینه خرید محصولات فرهنگی قرآنی و حدیثی است. /920/ت302/ی

ارسال نظرات