۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۴۳۶۵۹

فراخوان مقاله «بررسی تاثیر انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی» اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی فراخوان مقاله با عنوان بررسی تاثیر انقلاب اسلامی در شکل گیری حرکتهای بیداری اسلامی را برگزار می کند.
فراخوان مقاله

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، خسرو کنعانی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان با اشاره بر اهداف برگزاری این فراخوان گفت: تأثیر شگرف انقلاب اسلامی ایران درشکل گیری انقلابها و حرکتهای اسلامی سراسر جهان در طول 33 سال گذشته به حدی محسوس و روشن بوده که حتی دشمنان نظام هم بدان اذعان دارند.

 

وی افزود: با توجه به جایگاه ویژه متفکرین و اهل قلم و اندیشه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، جهاد دانشگاهی استان در راستای بررسی مقالات و نظرات سازنده اساتید، دانشجویان و عالمان به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان به برگزاری این فراخوان اقدام کرده است.

 

کنعانی با اشاره به عناوین و موضوع مقالات ارسالی گفت: نقش رهبری در تداوم راه امام خمینی و صدور انقلاب و شکل گیری بیداری اسلامی در منطقه در راستای اسلام جهانی، تاثیر تفکرات و اندیشه های امام خمینی و رهبری در شکل گیری انقلابها (انقلاب اسلامی و حرکتهای بیداری در منطقه)، بررسی زوایای مختلف تاثیر پذیری قیامهای منطقه از انقلاب اسلامی ایران، بررسی علل و عوامل شکل گیری حرکتهای بیداری اسلامی در مقطع کنونی و بررسی نحوه پاسخگویی دانشگاهیان به مطالبات رهبری در حوزه بیداری اسلامی از جمله موضوعات فراخوان است.

 

وی ادامه داد: بررسی نقش استکبار جهانی در ترویج اسلام هراسی و اسلام ستیزی و تاثیر معکوس آن در بیداری اسلامی، نقش جوانان و آرمانهای اسلام خواهی آنان در شکل گیری قیامهای منطقه علیه ظلم و فساد، نقش و جایگاه روشنفکران حوزه و دانشگاه در تبیین مفهوم بیداری اسلامی، وجه تشابه و تمایز این قیامها با انقلاب اسلامی از جمله دیگر محورهای مقالات این فراخوان است.

 

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تاکید کرد: علاقه‎مندان جهت ارسال مقالات خود می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی معاونت فرهنگی به آدرس اینترنتی www.jdasmf.ir  و یا به نشانی تبریز، دانشگاه تبریز، ساختمان جهاد دانشگاهی، معاونت فرهنگی نسبت به دریافت فرم ارسال مقالات و فرم ثبت نام تا 30/11/91  اقدام کرده و یا با شماره تلفن 3321120-0411 تماس حاصل کنند./935/د102/ب

ارسال نظرات