۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۴۴۱۳۵
نکوداشت فقیه متأله(1)

حضور 100 شخصیت برجسته حوزه و دانشگاه در کنگره بزرگداشت سیدعلی آقا قاضی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از حضور 100 شخصیت برجسته حوزه و دانشگاه در نخستین کنگره بزرگداشت مقام شامخ آیت الله حاج سید‌علی آقا قاضی طباطبایی خبر داد.
آيت الله سيدعلي قاضي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت مقام شامخ آیت الله حاج سید‌علی آقا قاضی طباطبایی اظهار داشت: این کنگره 15 و 16 ماه جاری در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

 

وی با تقدیر از تلاش‌های دبیرخانه و بنیاد نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی در فراهم کردن مقدمات برگزاری این کنگره خاطرنشان کرد: بیش از 100 شخصیت برجسته حوزه و دانشگاه در نخستین کنگره بزرگداشت مقام شامخ آیت الله حاج سید‌علی آقا قاضی طباطبایی حضور خواهند داشت.

 

داننده برگزاری این کنگره بزرگ را فرصتی برای آشنایی عموم مردم به‌ویژه جوانان با عرفان اسلام ناب محمدی(ص) دانست و تصریح کرد: رونمایی از تمبر یادبود، انتشار مقالات برگزیده در قالب کتاب، نامگذاری یکی از خیابان‌های شهر تبریز به نام فقیه متاله سیدعلی‌آقا قاضی، انتشار ویژه‌نامه های کنگره و سخنرانی استادان برجسته حوزوی در عرصه عرفان دینی از مهم‌ترین برنامه‌های کنگره خواهد بود.

 

دبیر کنگره بزرگداشت مقام شامخ آیت الله حاج سید‌علی آقا قاضی طباطبایی افزود: برگزاری این کنگره در راستای طرح بزرگداشت مفاخر آذربایجان و تبریز اجرایی می شود که امید است این طرح 20 ساله در آینده با برکات ماندگار معنوی بسیاری برای مردم و میهن اسلامی‌مان همراه باشد.

 

وی از تهیه مستند 30 تا 52 دقیقه‌‍ای در معرفی مفاخر فقهی، هنری و فرهنگی استان خبر داد و گفت: در کنار برگزاری کنگره بزرگداشت سید‌علی آقا قاضی طباطبایی نمایشگاه کتاب با موضوع عرفان، اخلاق، شرح زندگانی عرفا به ویژه مرحوم سیدعلی آقا قاضی گشایش خواهد یافت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی همچنین از استقبال عموم صاحب‌نظران، اساتید و اندیشمندان حوزه و دانشگاه برای حضور در تبریز خبر داد و گفت: قرار بود همزمان در شهر نجف و در جوار بارگاه آن عارف وارسته نیز مراسمی برگزار شود، که بنا به وضعیت خاص حاکم بر عراق مساله منتفی اعلام شد.

 

یادآور می شود، کنگره بزرگداشت مقام شامخ آیت الله حاج سید‌علی آقا قاضی طباطبایی 15 و 16 آبان در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات