۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۴۴۱۴۵
امام جمعه موقت ساری:

نشاط جامعه دانشجویی در گرو پرسشگری و مطالبه آنان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قاسمی مطالبه و پرسش‌گری را لازمه نشاط جامعه دانشجویی دانست و تصریح کرد: این ویژگی نیز زمانی که انحراف از مسیر دین و منافع کشور احساس شود، باید مجدانه تقویت شود.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری، ظهر امروز در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان که در ساری برگزار شد با اشاره به این که دانشجویان سرمایه‌های مهم آینده این کشور هستند، گفت: رفع دغدغه های نسل جوان  ضرورتی است که همگان باید به آن توجه کنند.

 

وی  با بیان این که دانشجویان همواره در صف مقدم دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی بوده و هستند، افزود: این انقلاب شکوهمند با همراهی و حضور گسترده دانشجویان به پیروزی رسید.

 

امام جمعه موقت ساری، مطالبه و پرسش گری را لازمه نشاط جامعه دانشجویی دانست و تصریح کرد: این ویژگی نیز زمانی که انحراف از مسیر دین و منافع کشور احساس شود، باید مجدانه تقویت شود.

 

حجت الاسلام قاسمی در ادامه‌ با تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ساختن کشوری اسلامی و ایرانی، از دانشجویان خواست تا با تکیه بر نیروی جوانی، استعداد و وجود استادان توانمند برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که دشمنان نظام همه توان و سرمایه خود را برای ایجاد فاصله میان دانشجویان و ارزش های دینی به کار گرفته اند، خاطرنشان کرد: بصیرت و آگاهی امروز مهم ترین رسالت دانشجویان در برخورد با توطئه های دشمنان است.

 

وی با هشدار به تلاش استکبار در ترویج عرفان های نوظهور و انحرافی در میان نسل جوان، تصریح کرد: هدف اصلی غرب از ترویج شبهه در جامعه اسلامی سست کردن عقیده دینی نسل جوان کشورمان است.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که مسؤولان و متولیان فرهنگی نباید در برابر گسترش عرفان های نوظهور به راحتی عبور کنند، خاطرنشان کرد: رسالت امروز نهاد های دینی و فرهنگی در ترویج اندیشه های ناب دینی برای مقابله با هرگونه انحراف و بدعت در جامعه اسلامی سنگین تر از هر زمان دیگری است.

 

امام جمعه موقت ساری بر ضرورت تشکیل انجمن های علمی، فرهنگی و دینی در دانشگاه ها با محوریت دانشجویان تأکید کرد و گفت: گسترش این تشکل های دانشجویی زمینه تقویت جایگاه دانشجویان در عرصه های مختلف کشور را فراهم می‌کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ولایت فقیه را رکن اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: اقتدار ایران اسلامی در بیش از سه دهه گذشته مرهون نقش آفرینی‌های ولایت و رهبری است.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها با ولایت فقیه مشروعیت پیدا خواهد کرد، بیان داشت: ولایت فقیه یک رکن وابسته و اصیل انقلاب اسلامی است که به هیچ عنوان از هم جدا نیستند و نسل جوان جامعه به ویژه دانشجویان باید همواره در خط ولایت و رهبری ثابت قدم باشند که جوانان کشورمان در سه دهه اخیر عشق و دلدادگی خود را به رهبر انقلاب به اثبات رساندند.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که اصول و فروع دین بدون ولایت پذیرفته نیست، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه و رهبری به عنوان یکی از مهم‎ترین شاخصه‌های نظام اسلامی باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت ولایت فقیه و رهبری های پیامبر گونه امام راحل و مقام معظم رهبری امروز به قدرتی بلامنازع در خاورمیانه و دنیا تبدیل شده است، بیان داشت: ولایت فقیه ضامن بقا و سعادت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

مشاور ارشد نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که استکبار جهانی امروز در مقابل نظام ولایی به زانو درآمده است، بیان داشت: نظام برپایه ولایت فقیه توانسته همه توطئه‌های شوم دشمنان را خنثی کند.

 

وی با اشاره به این که دشمنان به جایگاه ولایت فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اذعان دارند، افزود: امروز تضعیف جایگاه ولایت فقیه یکی از مهم‎ترین اهداف و برنامه‌های دشمنان دراین خصوص است./950/پ202/س

ارسال نظرات