۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۴۴۳۰۲

تشدید مقررات ممنوعیت‌ پرواز برای مسلمانان در آمریکا

خبرگزاری رسا ـ تعداد مسلمانان شامل مقررات ممنوعیت پروازی، روز‌به‌روز در آمریکا افزایش می‌یابد.
اسلام هراسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با افزایش تبلیغات علیه مسلمانان و پدیده اسلام‌هراسی در آمریکا، مسلمانان این کشور با محدودیت‌ها و فشارهای بیشتری مواجه می‌شوند.

 

یکی از این محدودیت‌ها مقررات ممنوعیت پرواز است که از سوی دولت آمریکا برای آن‌ها در نظر گرفته شده ‌است. طبق این مقررات مسلمانانی که نام آن‌ها در لیست ممنوعیت‌های پروازی باشد، اجازه هیچ‌گونه پرواز خارجی و حتی داخلی در آمریکا را نخواهند داشت.

 

نمونه عینی این قوانین، سمیر سولجوویک، جوان 26 ساله ساکن نیویورک است که چند ماه پیش برای ملاقات خانواده و دوستانش عازم مونتنگرو می‌شود و وقتی می‌خواهد از فرودگاه آلمان به آمریکا بازگردد با ممانعت ماموران پروازی مواجه و خبردار می‌شود که نامش، بی‌آن که هیچ دلیل مشخصی داشته باشد، در لیست افراد ممنوعیت پرواز ثبت شده ‌است.

 

این جوان مسلمان که در آمریکا متولد و بزرگ شده است، اکنون 18 روز است که بی‌دلیل و بدون آن‌که هیچ‌گونه پرونده قضایی و یا حتی کوچکترین سابقه کیفری داشته باشد در آلمان سرگردان شده و منتظر اجازه پرواز است.

 

نمونه‌هایی مانند این بسیار است و از آن میان می‌توان به ممنوعیت پرواز یک کودک 18 ماهه اشاره کرد که معلوم نیست چه ارتباطی با تروریسم می‌تواند داشته باشد.

 

لیست مسلمانان شامل مقررات ممنوعیت پرواز اولین بار در سال 2003 توسط سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا نوشته شد و اکنون، یعنی در سال 2012 تعداد اسامی این لیست به 20 هزار نفر رسیده‌ است./982/ب903/ک

ارسال نظرات