۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۴۵۰۳۴
مدیر حوزه علمیه امام صادق دماوند:

معیار سنجش جامعه دینی نزدیک بودن به معیارهای علوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) دماوند با اشاره به درس ها و عبرت های غدیر و نقش آن در جامعه دینی و بیداری اسلامی اظهار داشت: یک ولی را باید با معیارهای علوی شناخت و این یک علامت است تا مردم بتوانند دست شان را در دست ولایت بگذارند.
حجت الاسلام حاج آقايي مدير حوزه علميه دماوند

حجت الاسلام رضا حاج آقایی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) دماوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که جامعه دینی، جامعه حق مدار است اظهار داشت:‌ معیار سنجش حق مداری جامعه دینی سخنان و عملکرد امیرالمؤمنین(ع) است.

وی بیان داشت: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) و در زمان ائمه معصومین(ع) تا به امروز معیار و میزان دینی بودن جامعه، علوی بودن آن است و هر مقدار که از علوی بودن دور شود باید برای حفظ آن کار حسنی(ع)، حسینی(ع) و رضوی(ع) انجام بشود.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) دماوند ولایت محور بودن، نفی سلطه و سلطنت و اهتمام به بعد سرپرستی و تجلی ربوبیت الهی در جامعه را از درس های غدیر دانست و بیان داشت:‌ مقبولیت ولایتی که مشروع و الهی است با حضور مردم محقق می شود.

حجت الاسلام حاج آقایی با اشاره به این‌که اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند ولایتی که مشروع و الهی است گوشه گیر نمی شود، تصریح کرد: مردم باید ولی شناس بشوند و برای این ادله عقلی و روایی داریم به طوری که یک ولی را باید با معیارهای علوی شناخت و این یک علامت است تا مردم بتوانند دست شان را در دست ولایت بگذارند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) فضیلت محوری را درس دیگر غدیر عنوان کرد و خاطرنشان کرد:‌ همه چیز حتی حکومت و حاکم، زمانی ارزشمند هستند که فضیلت محور باشند.

حجت الاسلام حاج آقایی با اشاره به این که شخصیت سازنده و بها دهنده به غدیر، امیرالمؤمنین(ع) است، تصریح کرد:‌ امام علی(ع) در حکومت چند ساله خود عدالت را مجسم کرد به طوری که عموم مردم آن را لمس کردند.

وی در ادامه این مطلب بیان داشت: امت اسلامی با در نظر گرفتن جامعیت امیرالمؤمنین(ع) توانستند در هر نقطه ای که زندگی می کنند حکام ظالم را بشناسند و به بیداری اسلامی برسند و همچنین تثبیت بیداری اسلامی زمانی است که حاکمان به معیارهای علوی نزدیک بشوند./956/ت302/ص

ارسال نظرات