۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۴۵۰۷۶
در گفت و گو با رسا تشریح شد؛

جزئیات دیدار حداد عادل و باقری لنکرانی با آیت الله مصباح یزدی

خبرگزاری رسا - رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با بیان این که دیدار حداد عادل و لنکرانی با آیت الله مصباح یزدی انتخاباتی نبوده است، گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری ورود زودهنگام به صلاح نیست.
حجت الاسلام حسين جلالي

حجت‌الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار خصوصی غلامعلی حداد عادل و کامران باقری لنکرانی با آیت الله مصباح یزدی، اظهار داشت: موضوع این دیدارها پیرامون انتخابات نبوده است.


وی درباره جزئیات دیدار حداد عادل با آیت الله مصباح یزدی، گفت: آقای حداد عادل مسؤول کمیته تحول در علوم انسانی و اسلامی کردن این علوم است و با توجه به کارهایی که مؤسسه امام خمینی(ره) در این زمینه انجام داده است، برای همکاری و همفکری بیشتر این جلسه برگزار شد.


رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی افزود: آقای حداد عادل برای معرفی یک نماینده از سوی مؤسسه امام برای عضویت در این کمیته درخواست رسمی داد و آیت الله مصباح یزدی نیز حجت الاسلام سید محمود نبویان را معرفی کرد.


حجت الاسلام جلالی با بیان این که دکتر لنکرانی نیز ارادت خاصی به آیت الله مصباح دارد، گفت: هر زمانی که در تهران یا قم شرایط فراهم باشد چنین دیدار هایی انجام می شود و آیت الله مصباح یزدی هم خوشحال می شوند.


وی ادامه داد: علت دیگر ملاقات های مستمر آقای لنکرانی با حضرت آیت الله مصباح چکاب وضعیت جسمانی ایشان است و معمولا به ایشان توصیه های پزشکی هم دارند.


رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با بیان این که بخشی از دیدار آقای باقری لنکرانی با آیت الله مصباح یزدی به صورت خصوصی انجام شد، گفت: من در جریان این بخش دیدار نیستم اما قبل و بعد آن بیشتر به ابراز علاقه و محبت طرفین سپری شد؛ این دیدار ها بیشتر جنبه مرید و مرادی دارد.


نگاه آیت الله مصباح یزدی به مسأله انتخابات مطابق با نظرات رهبر است
حجت الاسلام جلالی با تأکید بر این که نگاه آیت الله مصباح به بحث انتخابات همان نظر مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب ورود زود هنگام به انتخابات ریاست جمهوری به صلاح نظام نیست.


وی گفت: این فرمایش رهبر معظم انقلاب ما را برای ورود زودهنگام در انتخابات، از دو جهت منع می کند؛ یکی حکم ولایی و حکومتی است و دیگر این که ما مقلد ایشان هستیم وقتی ایشان می فرمایند جایز نیست یعنی انجام چنین کاری حرام است.


وی به ارتباط خود با جبهه پایدای اشاره و تصریح کرد: تا دیروز که من در جلسه آنها شرکت داشتم، جبهه پایداری هنوز نه مفهوما و نه مصداقا وارد مسائل انتخابات ریاست جمهوری نشده است ./928/ت302/ج

ارسال نظرات