۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۴۵۴۳۹
نکوداشت فقیه متأله(6)؛

17 فیلم مستند در معرفی مفاخر دینی آذربایجان تهیه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر کنگره بزرگداشت آیت الله قاضی از آغاز احداث فاز اول احداث موزه علما و شعرا در تبریز خبر داد و گفت: 17 فیلم مستند در معرفی مفاخر دینی آذربایجان تهیه می شود.
فيلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در کنگره بزرگداشت مقام شامخ آیت الله حاج سید‌علی آقا قاضی طباطبایی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز در حال برگزاری است، اظهار داشت: برگزاری این کنگره بزرگ فرصتی برای آشنایی عموم مردم به‌ویژه جوانان با عرفان اسلام ناب محمدی(ص) است.

 

دبیر کنگره بزرگداشت مقام شامخ آیت الله حاج سید‌علی آقا قاضی طباطبایی افزود: برگزاری این کنگره در راستای طرح بزرگداشت مفاخر آذربایجان و تبریز اجرایی می شود که امید است این طرح 20 ساله در آینده با برکات ماندگار معنوی بسیاری برای مردم و میهن اسلامی‌مان همراه باشد.

وی از تهیه 17 فیلم مستند 50 دقیقه‌‍ای در معرفی مفاخر فقهی، هنری و فرهنگی استان خبر داد و گفت: برای سه نفر از این بزرگان کنگره‌هایی جداگانه برگزار می شود که کنگره بزرگداشت سیدعلی‌آقا قاضی در راستای اجرای این طرح بوده است.
دبیر کنگره بزرگداشت آیت الله قاضی از آغاز احداث فاز اول احداث موزه علما و شعرا در تبریز خبر داد و گفت: داستان زندگی سه علامه بزرگوار امینی، طباطبایی و جعفری نگارش خواهد شد، افزون بر این‌که امروز از 7 اثر و 2 خبرنامه رونمایی می شود و جلد سوم نیز به همراه لوح فشرده کنگره تقدیم مخاطبان خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان سخنان خود از برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره بزرگداشت حضرات آیات سیدابوالحسن انگجی و میرزا صادق تبریزی در سال‌های آتی خبر داد و گفت: هم اکنون تابلوی خط، تصاویر و زندگی‌نامه 50 نفر از علمای خطه آذربایجان آماده شده است که در قالب موزه مفاخر و علما رونمایی خواهند شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پایان از تلاش‌های دبیرخانه و بنیاد نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی در فراهم کردن مقدمات برگزاری این کنگره تقدیر کرد.
گفتنی است، در کنار برگزاری کنگره بزرگداشت سید‌علی آقا قاضی طباطبایی نمایشگاه کتاب با موضوع عرفان، اخلاق، شرح زندگانی عرفا به ویژه مرحوم سیدعلی آقا قاضی گشایش یافته است/935/پ202/س
ارسال نظرات