۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۴۵۷۰۴
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد؛

همایش ملی امامت، غدیر و مسائل حاضر در دانشگاه مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی امامت، غدیر و مسائل حاضر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه مازندران برگزار شد.
همايش ملي غدير در دانشگاه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، احمدپور، رییس دانشگاه مازندران در این همایش ملی گفت: غدیر چشمه‌ای است که تا پایان هستی می‌جوشد، کوثری است که فنا برنمی دارد و افقی بی کرانه و خورشیدی عالم تاب است.

 

وی با بیان این که واقعه غدیر حادثه ای تاریخی نیست و نباید در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود یا نام یک سرزمین باشد، گفت: غدیر یک تفکر است و نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می کند و نقطه عطفی است که کاروان رسالت با طلایه داران امامت برآن قرار دارد.

 

رییس دانشگاه مازندران بیان داشت: غدیر نقطه عطف نبوت پیامبر گرامی اسلام(ص) و مکتب آسمانی و الهی اوست آنجه در غدیر خم رخ داد به واقع نتیجه و محصول زحمات و رنج های 23 ساله رسالت بود خط مشی آینده مسلمانان را رقم زد و اتمام حجتی بود برای آنان که بعد از پیامبر(ص) به دنبال هدایت و سعادت بودند و حقیقتی که از امیر مؤمنان آغاز می شود و به مهدی صاحب زمان(عج) منتهی می شود.

 

وی به فضائل شخصی و خصائص ذاتی و کمالات روحی و عقلی مرتبت آن امام بزرگوار که اعم از مراتب اکتسابی آن حضرت یا محسنات و درجاتی که از غیب این عالم بر ذات مقدسشان نازل شده اشاره کرد و بر اساس حدیث نورانیت و کیفیت آموزشی نوری حضرتشان و اتحاد آن با پیامبر گرامی، بحث عصمت و طهارت، سبقت بر همه مسلمانان در ایمان آوردن به اسلام، قبول جانبازی، فداکاری، خوابیدن در بستر پیامبر در لیلت المبیت، دارا بودن عظیم ترین مرتبه یقینی، عدم هیچگونه اغماض در مسیر حق، عبادت، سخاوت، خوف از پروردگار، خلقی خوش، عطوفت، مهربانی، مهرورزی، ایثار و صبر و گذشت، عفو، شجاعت، خیر خواهی، جهاد و اخلاص غیر متصور ولایت تکوینی بر کل عالم هستی، احکام از غیب و جامعیت در اضداد را بخشی از حقیقت وجودی ایشان نام برد.

 

رییس دانشگاه مازندران در ادامه با اشاره به سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری افزود: امروزه با کمال تأسف امت اسلامی از آشنایی با الگوهای رضایت بخش علوی و معیارهای انسان‌ساز اسلامی بسیار دور افتاده است و در نتیجه به فقر، سقوط و افول از آسمان سعادت افتاده و این بیراهگی از مسیر درست هدایت، تفرقه و نفاق و دوری قلب‌ها و هزاران مصیبت دیگر را پدید آورده است و تنها راه عزت مسلمانان بازگشت به راه و تبعیت از سیره این امام بزرگ که مطابق با سنت کامل و دقیق نبوی است و ره پویی در طریق نورانی و سعادت بخشی آن حضرت است که کاروان بشریت را به سر منزل مقصود می رساند.

 

احمدپور به خصوصیات و ویژگی های حضرت علی(ع) از زبان شیوای رسول الله(ص) اذعان داشت که فرمودند: خداوند برای برادرم علی فضائل بیشماری قرار داده است هر کس که یکی از فضائل او را از روی اعتقاد بازگوید خداوند گناهان گذشته دور و نزدیک او را بیامرزد و هرکس که یکی از فضائل او را بنویسد تا زمانی که نقشی از آن نوشته باقی است پیوسته فرشتگان برای او آمرزش می طلبند. و هرکس یک بار به فضائل او گوش فرا دهد خداوند گناهانی را که با گوش انجام داده، بیامرزد و هرکه به نوشته ای از فضائل او بنگرد خدارند گناهانی را که با چشم انجام داده بیامرزد.نگاه به علی عبادت است ، یاد علی عبادت است و خداوند ایمان هیچ بنده ای را جز با ولایت او و بیزاری از دشمنان او نمی پذیرد.


گفتنی است، همایش ملی امامت، غدیر و مسائل عصر حاضر امروز با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤولان و مدیران ارشد استانی و شهرستانی در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران برگزارشد./950/پ203/س

ارسال نظرات