۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۴۶۲۱۳

چند خبر کوتاه از استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کارگاه آموزشی «نحله های انحرافی» و حضور 30 بانوی مبلغ در کاروان‌های راهیان نور اردبیل از مهم ترین اخبار کوتاه این ساتان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، علی دژبانی، کارشناس آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری کارگاه آموزشی « نحله های انحرافی» ویژه معلمان و مربیان پرورشی در اردبیل خبر داد و اظهار داشت: این کارگاه آموزشی با هدف ارتقای سطح دانش علمی و فرهنگی مخاطبان در زمینه نحله های انحرافی و عرفان های نوظهور و نیز توانمند سازی آنان در پاسخگویی به شبهات دانش آموزان برگزارمی شود.


کارشناس حوزه فرق و مذاهب خاطرنشان کرد: قرارداد اجرای این کارگاه آموزشی با کانون فرهنگی تبلیغی مناجات اردبیل بسته شد و برنامه های اجرائی این طرح از سوی اداره تبلیغات اسلامی اردبیل تنظیم خواهد شد.


وی افزود: جهت اجرای این کارگاه آموزشی مبلغ سی میلیون ریال هزینه در نظر گرفته شده است که خروجی این طرح، آموزش 150 نفر از معلمین، مربیان و مسئولین امور پرورشی و دینی آموزش و پرورش اردبیل در زمینه نحله های انحرافی و عرفانهای نوظهور می باشد تا در راستای این امر دانش آموزان نیز با مسائل اعتقادی و راههای مقابله با شبهات دینی آشنا شوند.


حضور 30 مبلغه در کاروانهای راهیان نور اردبیل
سارا حقی، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل از حضور30 مبلغه در کاروانهای راهیان نور اردبیل خبر داد و گفت: در راستای افزایش تعامل و همکاری با ارگانها ونهادهای دولتی در زمینه های فرهنگی وتبلیغی، مبلغات سازمان تبلیغات اسلامی،طبق هماهنگی به عمل آمده با بسیج طلاب در طول مدت برگزاری اردوهای راهیان نور، در این کاروانها حضور یافته و به تبلیغ مفاهیم دینی پرداختند.


وی افزود: در دوران برگزاری اردو که هر دوره به مدت 5 روز به مناطق جنگی شلمچه، طلائیه و اروند کنار صورت گرفت، مبلغات اعزامی به تبیین مسائل اعتقادی، دینی، احکام اولیه و مشاوره دینی با دانش آموزان پرداخته و برنامه مختلف فرهنگی و مسابقات دینی اجرا کردند.


حقی به استقبال گسترده دانش آموزان از حضور مبلغه در این کاروانها اشاره کرد و افزود: طبق ارزیابی به عمل آمده دانش آموزان حضور مبلغات را موثر دانسته و از اینکه پاسخ سوالات خود را در طول سفر دریافت می کردند احساس رضایتمندی داشتند.


گفتنی است، این اعزام از 14 مهر تا 14 آبان از اردبیل به مناطق عملیاتی جنوب کشور صورت پدیرفت.


برگزاری 80 جلسه گفتمان دینی در مدارس مشگین شهر
حجت الاسلام سودی، دبیر اجرایی طرح گفتمان دینی مشگین شهر از برگزاری 80 جلسه گفتمان دینی در مهر و آبان سال تحصیلی 91 در مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: با هدف ارتقاءسطح معلومات دینی دانش آموزان ، گفتمان دینی در مدارس شهرستان با موضوعات مختلف در دو ماه اول سالتحصیلی 91 برگزار شد.


وی ارتباط مستقیم جوانان و نوجوانان با روحانیان و پاسخگویی درست و منطقی به سئوالات و شبهات دانش آموزان را از نتایج این گفتمان‌ها برشمرد و افزود: این گفتمان‌ها در بین دانش آموزان مقطع دبیرستان و راهنمایی شهرستان برگزار می‌شود.


حجت الاسلام سودی به موضوعات این گفتمان‌ها اشاره کرد و افزود: اصول دین، حجاب و عفاف، امامت و ولایت ،جایگاه و عظمت زن، بصیرت دینی، ولایت فقیه، مهدویت، تحکیم بنیان خانواده، نماز و اثرات آن در زندگی ، آسیب‌های اجتماعی و از جمله موضوعات مهم این گفتمان‌ها بوده است.


پنجمین دوره مسابقات قرآن در خلخال برگزار شد
این مسابقات با شرکت 100 نفر از علاقه مندان در سه رشته حفظ، قرائت و ترتیل در شهرستان خلخال در جوار بارگاه امامزاده سید احمد (ع)، سید صفی‌الدین (ع ) و ام کلثوم (س) قاضیلر خلخال برگزار شد.


مسابقات مرحله شهرستانی با حضور داوران استانی برگزار شده و نفرات برتر رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل به مسابقات استانی این دوره راه یافتند. همچنین ماه گذشته مسابقات اذان خواهران و برادران برگزار شد که نفرات برتر به مسابقات استانی معرفی شدند.


بنابر این گزارش، 25 آبان نیز مسابقات مفاهیم در سه حوزه امتحانی شهر خلخال، هشتجین و کلور برگزار خواهد شد که نفرات برتر این مسابقات نیز در ردیف حضور یافتگان در مسابقات استانی ثبت خواهند شد./935/د101/ب

ارسال نظرات