۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۴۷۲۰۸
آیت الله تهرانی:

حب امام حسین عامل سعادت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتبی تهرانی در سومین شب مجلس محرم حب امام حسین(ع) را عامل سعادت دانست و گفت: اگر انبیا حب امام حسین(ع) را نداشتند به این مقام نمی‌رسیدند.
آيت الله مجتبي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مجتبی تهرانی در سومین جلسه درس اخلاق ویژه ماه محرم، شامگاه شنبه27 آبان‌ماه گفت: تنها وسیله سعادت و شقاوت انسان و کشتی نجات او اباعبدالله(ع) است.

آیت الله مجتبی تهرانی گفت: بشر همیشه درگیر مسئله سعادت و شقاوت بوده‌است، امّا متأسفانه هر کس به اندازه ظرفیتش از این فیض بهره می‌برد، شهادت و عشق به ائمه عین سعادت است.

وی با بیان این‌که گاهی ممکن است یک شمیمی به شامّه ما بخورد و منقلب شویم امّا این دائمی نیست اظهار داشت: در کربلا کسانی بودند که انقلابی در درونشان به وجود آمد و سعادت‌مند شدند و ما نمی‌توانیم این افراد را تحلیل کنیم به علّت این که شمه‌ای از حبّ امام حسین(ع) در آنها قرار داده شده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان این که سعادت حبّ حسین از ازل در دل آنها بوده است گفت: این ویژگی را هیچ کس درک نمی‌کند حتی اولیای خدا مگر زمانی که رخ داد، آن زمان است که انسان این سعادت یا شقاوت را می‌فهمد.

آیت الله تهرانی در ادامه با اشاره به فداکاری زهیر در راه اباعبدالله(ع) گفت: زهیری که مسلمانی عثمانی مسلک بود و کاری با امام نداشت، حتی نمی‌خواست با او هم منزل شود، در منزل‌گاهی با امام بر خورد کرد و آن‌چنان با یک بر خورد امام منقلب شد که روز عاشورا می‌گفت من را ده‌ها بار بکشند باز دست از حسین نمی‌کشم.

این استاد اخلاق افزود: بدانید اگر حب امام حسین(ع) نبود توبه آدم هم پذیرفته نمی‌شد، اگر انبیاء حبّ امام حسین(ع) نداشتند به این مقام نمی‌رسیدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای سعادتمان آن اندازه که می‌توانیم باید به امام حسین(ع) متوسل شویم و راهی به جز آن حضرت نداریم، به امام حسین(ع) متوسل شوید و ببینید چگونه بزرگان به این کشتی نجات متوسل می شوند و به چه مقاماتی میرسند.

گفتنی است پس از پایان سخنان آیت الله تهرانی مراسم روضه خوانی برگزار شد./9595/پ202/ص

ارسال نظرات