۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۴۷۶۷۴
فرمانده بسیج طلاب آذربایجان‌شرقی:

فرهنگ ایثار و شهادت همان مسیر الی الله است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سرایی با بیان این‌که فرهنگ ایثار و شهادت همان مسیر الی الله و سعادت بشری است، گفت: شهدا حجت های زنده الهی هستند.
عزاداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی امروز در مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد خاکسپاری شهید گمنام در محوطه حسینیه ثارالله تیپ مکانیزه امام زمان(عج) نیروی زمینی اظهار داشت: خداوند متعال برای حرکت انسان، تمامی ابزار های لازم را در اختیار او قرار داده و با بشر اتمام حجت کرده است.

 

وی با تأکید بر این‌که شهدا حجت های زنده الهی هستند و در آخرت اعمال ما با محوریت آنها سنجیده می شود، خاطرنشان کرد: دنیا محل تجارت است و باید تلاش کنیم از قافله شهدا عقب نمانیم و آنان که شهادت را آرمان حسین(ع) می دانند در آخرت و دنیا جزایشان نقد بوده و پیروزی آنها نیز تضمین شده است.

 

حجت الاسلام سرایی ادامه داد: اولین قطره خونی که از شهید جاری می شود، تمامی گناهانش بخشیده می شود، چراکه ولی شهید خداوند باری تعالی است، باید افتخار کنیم ملتی هستیم که شهید تقدیم انقلاب کرده ایم و آرمان حسینی داریم، چراکه فرهنگ ایثار و شهادت همان مسیر الی الله و سعادت بشری است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج طلاب آذربایجان شرقی تصریح کرد: زمانی که امام خمینی(ره) فرمودند؛ در جبهه ها حضور یابید، ملت ایران و نوجوانان 13 و 14 ساله با عشق به ولایت در قالب کاروان های سپاهیان صدهزار نفری به جبهه ها شتافتند و با ولایت اعلام بیعت کردند.

 

وی با بیان این‌که شهدای جنگ تحمیلی با بصیرت و عقلانیت پای در میدان نبرد حق علیه باطل گذاشتند، گفت: همان جوانان عاشق شهادت در جبهه های نبرد از جنوب کشور و شلمچه و اروند تا ارتفاعات پر از برف کردستان در سخت ترین شرایط به دفاع از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی پرداختند و در نهایت به خواسته قلبی‌شان که همان شهادت بود، دست یافتند و در روز قیامت در مقابل سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سرافراز خواهند بود.

 

حجت الاسلام سرایی خاطرنشان کرد: امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه همگان است، چنانکه امام خامنه ای فرمودند؛ زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، در حقیقت زنده نگه داشتن آرمان و تفکر ایثار و شهادت ادامه راه شهداست، یا به عبارت بهتر کار زینبی در برهه کنونی تاریخ است.

 

حجت الاسلام سرایی تصریح کرد: یکی از پیام های واقعه عاشورا درس خشوع، خضوع و ولایت مداری است، امروز عشق به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) موجب شد تا میلیون ها شیعه گردهم آمده‌اند، البته اگر می خواستیم این همایش میلیونی را با تبلیغات گسترده و هزینه های زیاد برگزار کنیم، قطعا ممکن نبود تنها شیفتگی ملت ایران به حضرت سیدالشهداست که قلوب مؤمنین را گردهم آورده است.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم که با عزاداری در سوگ سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همراه بود، یاد شهید گمنام 19 سال عملیات کربلای 5 (شلمچه) که در بهمن ماه 65 به درجه رفیع شهادت نایل آمده است، گرامی داشته شد./935/پ203/ب

ارسال نظرات