۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۴۷۷۳۱
معاون اول قوه قضائیه:

الگوگیری از عاشورا سبب پیروزی مردم غزه شد

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضائیه در جمع عزاداران زینبیه زنجان گفت: پیروزی هشت روزه مردم غزه در مقابل ارتش مسلح رژیم غاصب صهیونیستی نمونه‌ای از توسل به فرهنگ عاشورایی است.
حجت الاسلام رييسي معاون اول رييس قوه  قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه امروز همزمان با هشتم محرم در گردهمایی بزرگ عزاداران زینبیه اعظم زنجان به تشریح فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: امروز آرمان و تفکر این قیام تاریخی، جهانی شده و الهام‌بخش تمام مستضعفان و مظلومان عالم است.

 

وی با بیان این‌که مکتب عاشورا الگویی انسان ساز برای تمامی آزادی‌خواهان جهان است، خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ عاشورایی موجب مقاومت و ایستادگی مردم جهان در برابر ظلم و ستم است، چنانکه امروز شاهدیم مردم مسلمان غزه با الهام از این مکتب الهی، توانستند در جنگ هشت روزه شکست سختی به رژیم صهیونیستی تحمیل کنند.

 

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به این‌که مکتب عاشورا مظهر عقلانیت و مبارزه با جهالت و کفر است، گفت: توسل و توجه به معارف مکتب عاشورا سپری محکم در برابر برنامه های شوم دشمنان است، پیروزی هشت روزه مردم غزه در مقابل ارتش مسلح رژیم غاصب صهیونیستی نمونه‌ای از توسل به فرهنگ عاشورایی است.

 

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: فرهنگ عاشورایی موجب شده توطئه های دشمنان با هدف تضعیف ارزش‌های اسلامی همواره نقش برآب شود، در حقیقت دلدادگی به قیام عاشورا موجب معرفت به آرمان حضرت سید الشهدا(ع)‌ می شود که عمل به آموزه‌های حسینی سعادت دنیوی و اخروی بشریت را به دنبال دارد.

 

وی با تأکید بر این‌که عمل به مفاهیم عاشورایی تحولی مهم در انسان به وجود می آورد، افزود: الگوگیری از مکتب عاشورا سعادت زندگی دنیوی و اخروی را به همراه دارد و تسلیم نشدن در برابر ظلم وستم و امر به معروف و نهی از منکر از اساسی‌ترین پیام های قیام حضرت سیدالشهدا(ع) است.

 

معاون اول قوه قضائیه شناخت و انتقال مفاهیم فرهنگ عاشورا را نیاز کنونی جامعه دانست و اظهار کرد: عاشورا پیام اسلامی و جهانی دارد، شناخت بیشتر این پیام می تواند به پرورش انسان‌هایی حسینی منجر شود، به عبارت دیگر مکتب عاشورا پیام ها و پند های مختلفی دارد که باید بیش از گذشته به مردم به ویژه نسل جوان انتقال داده شود.

 

وی با اشاره به این‌که نهضت عاشورا تنها به روز دهم محرم ختم نمی شود، اظهار داشت: حضرت زینب(س) نقش ارزنده ای در انتقال پیام عاشورا و مبارزه با یزیدیان زمان خود داشت، در حقیقت آن بانوی نمونه اسلام پیام‌رسان اصلی نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و عامل رسوایی یزیدیان بوده است.

 

معاون اول قوه قضاییه با تأکید بر این‌که با وجود الگوهایی چون حضرت زینب(س) دیگر احتیاجی به الگوهای پوچ و بی هویت غربی نیست، گفت: متأسفانه برخی از دختران و زنان کشورمان هر چند در مجالس عزاداری و سوگواری ماه محرم و صفر شرکت می کنند، اما  با حضرت زبینب کبری(س) کمتر آشنایی دارند که جا دارد معرفت و شناخت خود نسبت به آن بانوی مکرم اسلام را ارتقاء بخشند./935/پ203/ج 

ارسال نظرات