۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۴۸۲۲۰
در قم؛

کنگره شعر عاشورایی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد

خبرگزاری رسا _ کنگره شعر عاشورایی با موضوع فریضه امر به معروف و نهی از منکر با حضور شاعران آیینی برگزار شد.
شب شعر عاشورا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنج‌شنبه شب کنگره شعر عاشورایی با موضوع فریضه امر به معروف و نهی از منکر در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با حضور شاعران آیینی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم سیدمرتضی اسماعیلی طبا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به هدف امام حسین(ع) در قیام عاشورا گفت: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف بلند عاشورا است.
وی افزود: امت اسلامی اگر می‌خواهد امت برتر شود باید برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: برگزاری این کنگره شعر با موضوع امر به معروف و نهی از منکر به دلیل جایگاه این فریضه در قیام عاشورا صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش محمدعلی مجاهدی، شاعر آیینی در ادامه گفت: رسالت بزرگ اهل هنر و اهل قلم پرداختن به لایه‌های گفته نشده و شنیده نشده است.
وی افزود: یکی از جنبه‌های فرهنگ خون‌نگار حسینی مصیبت است، اما فرهنگ عاشورا جنبه‌های دیگری دارد که نباید از پرداختن به این فریضه‌ها غفلت شود.
همچنین در این مراسم شاعران آیینی سیدفضل‌الله مطهری، موحدیان، نعیمی، علی پورزمانی، حامد انور، براتی‌پور به قرائت شعر پرداختند و در پایان این مراسم، شاعران آیینی با اهدای تندیس تجلیل شدند./914/پ203/ی
ارسال نظرات