۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۴۸۳۰۲
احمدی نژاد در کنگره میرزا کوچک‌خان:

میرزا کوچک‌خان سردار راه آزادی و استقلال کشور است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با بیان این که میرزا کوچک خان با الگو قرار دادن از قیام سید الشهدا(ع) برای آزادی وطن و ملت جان خود را فدا کرد، افزود: این بزرگ مردم تاریخ ایران یکی از بزرگ ترین سرداران آزادی کشور است.
دکتر احمدي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، امروز در کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی که در مجتمع فرهنگی زیباکنار رشت برگزار شد با بیان این که تاریخ ایران سرشار از مردان بزرگی است که در راه دفاع از وطن ایستادگی کردند، گفت: میرزا کوچک خان نخستین قامتی نبود که در راه سرافزاری و دفاع ازمیهن بر خاک افتاد.

 

وی با اشاره به نهضت های 150 سال اخیر کشور، انقلاب اسلامی را حرکتی بزرگ و تاریخی توصیف کرد که در اوج همه دوره های اخیر و حرکت های هزار و 400 سال قبل اتفاق افتاد.

 

احمدی نژاد در ادامه سخنانش به تلاش برخی گروه ها برای انتساب میرزا کوچک خان به خودشان اشاره کرد و گفت: گروه های مارکسیستی از آن جهت که هیچ گاه نتوانستند شخصیت مردمی را خلق کنند تلاش کردند میرزا را به خود منتسب کنند.

 

رییس جمهور با بیان این که میرزا کوچک خان جنگلی از قید و بندهای زندگی کاملاً آزاد شده بود، بیان داشت: این شخصیت ماندگار بنده مؤمن و حقیقی خدا بود و در راه دفاع از میهن و خاک شجاعانه گام برداشت چون آزاد بود.

 

احمدی نژاد، میرزا کوچک خان را فردی ممتاز در عفت و پاکدامنی معرفی کرد و با بیان این که تواضع و فروتنی از ویژگی های بارز این مرد مبارز در برابر مردم بود، خاطرنشان کرد: آزادی و آزادگی، میرزا را مخالف سیطره بیگانه کرده بود.

 

وی، خدمت به آزادی انسان را یکی از محورهای قیام میرزا کوچک خان جنگلی برشمرد و گفت: میرزا برای آزادی حقیقی ملت قیام کرد و هیچ‌گاه تن به اسارت بیگانه نداد.

 

رییس جمهور با بیان این که میرزا کوچک خان با الگو قرار دادن از قیام سید الشهدا(ع) برای آزادی وطن و ملت جان خود را فدا کرد، افزود: این بزرگ مردم تاریخ ایران یکی از بزرگ ترین سرداران آزادی کشور است.

 

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود عدالت، کرامت و استقلال و آزادی را لازمه های رسیدن انسان به اوج دانست و با بیان این که حقانیت انسان در عدالت شکوفا می‌شود، بیان داشت: کرامت سبب رسیدن انسان به جایگاه رفیعی می شود و استقلال و آزادی نیز که پایه و ریشه همه ارزش‌ها است می تواند انسان را تا خدا بالا برد.

 

وی با بیان این که همه پیامبران الهی برای اجرای قسط و عدالت قیام کردند، گفت: ارزش عدالت در انتخاب آزادانه آن از سوی انسان است و در این جا است که عدالت حقیقی معنا و مفهوم  پیدا می کند.

 

رییس جمهور با تأکید براین که کسانی که تن به بیگانه می دهند احساس کرامت ندارند، گفت: این عده از درک و چشیدن حقیقت آزادی بی بهره مانده اند و به همین دلیل تن به بیگانگان می دهند.

 

احمدی نژاد با بیان این که احساس عزت و استقلال در درون کسانی که در پی آزادی هستند کاملاً پررنگ است، خاطرنشان کرد:  حقیقت آزادی رها شدن از همه قیدهایی است که حقیقت انسانیت انسان را به بند می‌کشد.

 

وی با تأکید براین که بندگی مطلق خدا بودن نهایت آزادی است، تصریح کرد: معیار حقیقی برای سنجش انسان ها میزان عبودیت او است.

 

 

رییس جمهور در بخش پایانی سخنان خود همچنین بر ضرورت تبیین و شناخت ابعاد مختلف نهضت جنگل برای جامعه و آیندگان تأکید کرد و گفت: این نهضت دوره ای بزرگ در تاریخ ایران اسلامی است.

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همچنین در این مراسم  از 21 نفر از محققان، پژوهشگران،هنرمندان و دست‌اندرکاران کنگره ملی بزرگداشت روحانی شهید میرزاکوچک‌خان جنگلی قدردانی و تجلیل شد./950/پ202/س

ارسال نظرات