۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۱
کد خبر: ۱۴۸۴۰۷
نماینده مردم تهران در مجلس:

ماندگاری شهید مدرس مرهون نگاه دینی وی به سیاست است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی رمز ماندگاری شهید مدرس را داشتن نگاه دینی به سیاست دانست و بر ضرورت الگوگیری نمایندگان از سیره و منش آن شهید بزرگوار تاکید کرد.
ماندگاری شهید مدرس مرهون نگاه دینی وی به سیاست است

لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هفته مجلس، شهید مدرس را یک مسلمان واقعی و عالم به زمان و احکام دانست و گفت: شهید مدرس دین را تنها در احکام فردی خلاصه نکرد، بلکه تمام تعالیم و آموزه‌های دین را در همه عرصه‌های زندگی خود پیاده کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین اساس او جمله معروف «سیاست ما عین دیانت ما است» را بیان کرد و باید دانست سیاست چیزی جدای از دیانت نیست،‌ چرا که برخی افراد این دو را جدا دانسته و با توجه به اقتضای زمان دیانت یا سیاست را بر می‌گزینند.

وی با بیان این که سیاست جزیی از دیانت بوده و از درون دین می‌جوشد، رفتار شهید مدرس را رفتاری کاملا برخاسته از دیانت خواند و اظهار داشت: عمل به وظیفه از سوی یک مسلمان آگاه به زمان و آشنای به سیاست، مردم و جامعه و از سوی دیگر اقتدار، خودباوری و تأثیرگزاری او در آن زمان باعث می‌شود نام وی تاکنون زنده بماند که این ماندگاری مدیون نگاه دینی او است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه حفظ استقلال، اقتدار، خدمت به مردم و تسهیل امور کشور با نگاه اسلامی را اهم وظایف مجلس و نمایندگان دانست و ابراز داشت: ولایت مداری، شجاعت، حفظ هویت ایرانی و اسلامی را می‌توان از شاخصه‌ها و ویژگی‌های مجلس تراز انقلاب اسلامی بیان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود کارکرد مجلس نهم را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به توقف جریان سؤال نمایندگان از رییس جمهور، تصریح کرد: توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب و اجرای آن درباره توقف طرح سؤال از رییس جمهور را می‌توان آخرین اقدام مثبت روزهای اخیر دانست و باید گفت با توجه به تحسین مقام معظم رهبری نسبت به احساس تعهد و استقلال مجلس،‌ طرح سؤال نیز حرکتی در راستای وظایف این قوه بوده است.

افتخاری در پایان با بیان این که مجلس در اولین لحظه به فرمان رهبری لبیک گفته و سؤال از رییس دستگاه اجرایی را متوقف کرد، گفت: وقتی ایشان فرمودند «تا همین مقدار کفایت می کند» نمایندگان سر تسلیم فرود آوردند، هرچند اقدام قبل نیز مطابق با خواسته و انتظار ایشان مبنی بر رعایت استقلال مجلس و رفع مشکلات مردم بوده است./908/ت302/ج

ارسال نظرات