۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۸۵۱۱
استاد حوزه و دانشگاه:

اصلاح اخلاقی افراد راه رسیدن به سعادت اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که اصلاح اخلاقی راه سعادت جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: راه رسیدن به همه مکارم، اخلاق و تقوا است که می‌تواند به عنوان دژ مستحکمی در زندگی انسان عمل کند.
اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان، محقق و استاد حوزه و دانشگاه، عصر یک شنبه در جمع عزاداران حسینی مسجد امام رضا(ع) آمل، با بیان این که در مجلس عزای امام حسین(ع) باید پیوند روحی با این امام همام برقرار شود، گفت: شرط دستیابی به چنین پیوندی در رعایت تقوا است که می تواند تأثیر شگرفی در زندگی انسان داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که کسانی که اهل بصیرت و تقوا نبودند به قصد کشتن سرور و سالار شهیدان به کربلا آمدند، بیان داشت: راه رسیدن به همه مکارم، اخلاق و تقوا است که می‌تواند به عنوان دژ مستحکمی در زندگی انسان عمل کند و موجب سعادت دنیوی و اخروی او شود.

 

حجت الاسلام یعقوبیان با تأکید بر این که اصلاح اخلاقی سبب سعادت جامعه بشری می شود، خاطرنشان کرد: اخلاق از مسائل بسیار مهم و اساسی است که بیست و چهار هزار پیامبر آمدند تا اخلاق مردم را تغییر داده و آنان را به سوی نیکی ها فرابخوانند.

 

محقق و استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که یکی از ویژگی های امام معصوم در این است که معتدل ترین اخلاق را دارد، گفت: باید همگان سعی کنیم تا اخلاق ما معتدل شود و در این صورت است که می‌توانیم به درجات والای اخلاقی برسیم.

 

وی با تأکید بر این که تا وقتی به سمت درست کردن اخلاق نرویم جامعه ای اصلاح نخواهد شد، خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم تا به مزدی برسیم ولی ما بدون تلاش درصدد گرفتن مزد هستیم که در مجلس عزای اباعبدالله الحسین(ع) باید پیوند قلبی خویش با این امام بزرگوار را مستحکم کنیم.

 

حجت الاسلام یعقوبیان با بیان این که شیعه باید امانتدار باشد ولی متأسفانه درجه امانت ما پایین است که باید این صفت نیکو را در خود ترویج کنیم، گفت: یکی از ویژگی های افراد جوان مرد در این است که امانت دار هستند و در امانتی که به آنان داده شده است هیچ گاه خیانت نمی کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که باید در مجالس عزای سرور و سالار شهیدان به فکر تهذیب نفس و تکامل معنوی خویش باشیم، خاطرنشان کرد: باید از فرصت های ارزنده ای که در زندگی ما به وجود می آید به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و آن را به عنوان ذخیره‌های برای آخرت خود کنیم./950/پ202/س

ارسال نظرات