۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۴۸۵۹۰

کاروان سفینه النجاه خرم آباد را به مقصد خوزستان ترک کرد

خبرگزاری رسا ـ کاروان حامل ضریح مبارک امام حسین(ع) پس از حضور دو روزه در لرستان، مرکز این استان به مقصد خوزستان را ترک کرد.
استقبال مردم لرستان از کاروان سفينة النجاة

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کاروان سفینه النجاه که روز گذشته میهمان مردم بروجرد بود در طول مسیر عبور به خرم آباد در روستاها و شهرهای میان راه توقف کرد و مردم با رساندن خود به ضریح امام حسین(ع) ارادتشان را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان دادند.

ضریح مطهر سید و سالار شهیدان شب گذشته پس از ورود به خرم آباد در میان استقبال مردم از مسیر پل آیت الله کمالوند، زیر گذر بسیج، خیابان شریعتی، خیابان 24 متری به سمت میدان امام خمینی(ره)، پل حاجی به سمت پادگان امام حسین(ع) انتقال و در این پادگان مسقر شد.

مردم عزادار خرم آباد که ساعت ها منتظر حضور ضریح بودند همزمان با مشاهده ضریح به آرزوی خود رسیده و با برگزاری مراسمات سینه زنی، مداحی و روضه خوانی سعی در استفاده معنوی کامل از این رویداد بزرگ را داشتند.

کاروان سفیه النجاه صبح امروز پس از یک شب توقف در بروجرد، با بدرقه مردم ولایتمدار لرستانی، خرم آباد را به مقصد خوزستان ترک کرد.

مراسم بدرقه ضریح امام حسین(ع) صبح امروز با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان برگزار شد.

امام جمعه خرم آباد استقبال از ضریح مطهر اباعبداللهحسین(ع) را تعظیم شعائر الهی دانست و افزود: این حرکت فرهنگی عظیم برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم ماندگار خواهد ماند.

حجت الاسلام و المسلمین میرعمادی عشق و ارادت مردم لرستان به ابا عبدالله را در استقبال از ضریح مقدس اباعبدالله حسین(ع) کم نظیر خواند و گفت: مردم لرستان در این مراسم اوج وفاداری خود را به سیدالشهدا اعلام کردند.

کاروان سفینه النجاه پس از خروج از خرم آباد به سمت پلدختر حرکت و در آنجا میهمان مردم عزاداری بود که از ساعت ها قبل با گلاب و اسپند انتظار حضور ضریح را می کشیدند.

قابل ذکر است، ضریح مطهر امام حسین(ع) روز شنبه هفته جاری پس از ورود به استان لرستان از طریق مرز استان مرکزی دو روز مهمان مردم این استان بود و مورد استقبال پرشور آنان قرار گرفت.

ضریح مطهر امام حسین(ع) که قرار بود صبح امروز وارد خوزستان شود به سبب استقبال مردم لرستان با تأخیر چند ساعته عصر امروز وارد شهرستان اندیمشک خواهد شد.

اخبار تکمیلی حرکت کاروان سفینه النجاه متعاقبا اعلام خواهد شد./9464/پ202/س

ارسال نظرات