۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۴۸۹۵۴
حجت الاسلام ذوالنور:

برخی به دنبال تحمیل جریان های منحرف در فضای دانشگاهی هستند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور با بیان این که امروزه برخی جریان‌ها به دنبال تسری جریان منحرف به بدنه دانشگاهی و خیل عظیم جوانان انقلابی هستند، گفت: قشر دانشجویی انقلابی در هر عرصه‌ای که وارد شده دنیا را متحول کرده‌ است.
حجت الاسلام ذوالنوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ امروز 16 آذر با حضور در همایش دانشجویان عاشورایی استان قم که در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، با اشاره به مناسبت این روز گفت: نمی‌توان بدون نگاهی به گذشته و نقش دانشجویان به مواضع نظام و انقلاب اسلامی پرداخت.

جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: رژیم منحوس پهلوی با وجود اختاپوسی خود در مراکز آموزشی هر حرکت دینی یا انقلابی را سرکوب کرده و تحت کنترل در می‌آورد،‌ اما از آنجا که نسل جوان و دانشجویی جدای از مردم نبوده و دارای زمینه‌های اعتقادی بودند با وجود خفقان شدید آن دوران در دانشگاه‌ها حرکت استکبار ستیزانه‌ای شکل داده و این روز را تبدیل به یکی از بزنگاه‌های تاریخی کردند.

وی با اشاره به این که دانشجویان با نگاه دینی، توجه اعتقادی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب در طول مسیر انقلاب اسلامی  رسالت سنگینی را ایفا کرده‌اند، بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب نیز با تقویت باورهای اعتقادی و روحیه عدالت‌خواهی که در بیشتر دیدارهای دانشجویی با رهبری نیز مورد تأکید ایشان بوده است گسترش این عناصر در جنبش دانشجویی مشاهده می‌شود.

دانشجوی انقلابی در هر عرصه ای وارد شده دنیا را متحول کرده است

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که قشر دانشجویی انقلابی در هر عرصه‌ای وارد شده است دنیا را متحول کرده‌اند، ابراز داشت: هرچند دست‌های ناپاکی در تلاش بودند تا مسیر آنها را منحرف کنند و جریان‌هایی سیاسی نیز تمام سعی شان بر این بود تا دانشگاه‌ها را محل تاخت و تاز جناحی خود قرار دهند، اما موفق نشدند.

وی اضافه کرد: امروزه برخی جریان‌ها با ایجاد فضای کاذب می‌خواهند فاصله گرفتن نسل جدید از انقلاب را القا کنند که نباید این حرکت‌ها را به عموم تسری داد،‌ همچنان که در اوایل انقلاب نیز مسعود رجوی به این کار پرداخت اما با عنایات خداوند متعال و رهنمود‌های امام راحل با شکست مواجه شد.

جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: مجاهدین خلق و در رأس آن مسعود رجوی میتینگ‌ها و جلساتی را برگزار می‌کردند و به حدی این جلسات شلوغ می‌شد که نمی‌توانستند این جلسات را در دانشگاه تهران برگزار کرده و ناچار گرد‌همایی‌های خود را در استادیوم آزادی برگزار می‌کردند.

وی افزود: گاها در این جلسات به تفسیر انقلابی قرآن کریم می‌پرداختند و روحانیت را آمریکایی‌، انگلیسی و مرتجع معرفی می‌کردند و جای تأسف این که این جریان در بدنه حکومت نیز دارای طرفدارانی بوده و تقویت می‌شدند.

حجت الاسلام ذوالنور با یادآوری نامه مسعود رجوی به امام خمینی(ره)، به محتوای این نامه اشاره کرد و گفت: در نامه نوشته بودند که فرزندان انقلابی امام(ره) از ایشان تقاضای ملاقات کرده و در پایان تهدید کرده بودند چنانچه این فرصت داده نشود مسؤولیت کلیه عواقب بعدی به عهده امام(ره) و اطرافیان ایشان خواهد بود.

وی با اشاره به زیرگی، ژرف نگری و کیاست امام خمینی(ره) جواب ایشان به نامه را متذکر شد و خاطرنشان کرد: امام در پاسخ آنها فرموند «اگر شما اسلحه‌تان را تحویل دهید و از در سازش وارد شوید، من خودم به دیدار شما می‌آیم» که بعدها مسعود رجوی اقرار کرد چنانچه امام این ملاقات را قبول می‌کرد نیت داشتیم با تعداد زیادی از دانشجویان منحرف به بیت ایشان حمله کنیم.

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور در ادامه به همکاری دولت وقت با آنها اشاره کرد و گفت: آقای بازرگان، رییس موقت دولت بعد از انفجار و تخریب‌های منافقین طی نامه‌ای به امام برای منافقین شفاعت کرده و به دنبال تبرئه آنان بود و به امام خمینی(ره) عرض کرد «اینان مجاهدین و فرزندان انقلابی اسلام هستند» و ایشان نیز در پاسخ فرمودند «آنها منافقین و فرزندان انقلابی مهندس بازرگان هستند»

بدنه دانشجویی در مسیر آرمان های انقلاب قرار دارد

وی در ادامه با بیان این که امروزه برخی جریان‌ها به دنبال تسری جریان منحرف به بدنه دانشگاهی و خیل عظیم جوانان انقلابی هستند، اظهار داشت: نباید فراموش کرد هم اکنون این بدنه بیش از هر زمانی در حال حرکت در مسیر آرمان‌های انقلابی بوده و روندی صد در صد مثبت و امیدوار کننده انقلاب و مأیوس کننده جبهه ضد انقلاب را در پیش گرفته است.

حجت الاسلام ذوالنور تسخیر لانه جاسوسی را انهدام قرارگاه تاکتیکی استکبار در داخل مرزها‌ی انقلاب دانست و تصریح کرد: شهید حسین علم الهدی و تعدادی دیگر از دانشجویان پیرو خط امام (ره)، بدن‌هایشان زیر شنی‌ تانک‌های صدام در هویزه به هم آمیخته شد تا بتوانند علم دانشجویان پیرو خط امام(ره) را که نماد عدالت خواهی، آرمان طلبی و استکبار ستیزی بود بر بلندای عزت و شرف نصب کنند.

وی در ادامه سخنان خود وجود رویش و ریزش را در هر حرکتی طبیعی دانست و ابراز داشت: اشخاصی که راه شان مخالف بوده و در طی مسیر دچار کج‌روی شدند بعدها به گروگان‌های آمریکایی نامه نوشته و قلب خود را فرش قرمز راه آنها قرار دادند حال آن که دانشجویان متعهد در عرصه دفاع مقدس با خون خود نهال انقلاب را آبیاری کرده و در دوره سازندگی نیز وارد میدان شده شکوه و عظمت خلق کردند.

جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: اگر مقام معظم رهبری جنبش نرم افزاری و تولید علم را به عنوان مأموریت اصلی دانشگاه‌ها مطرح کردند، امروز دیده می‌شود با پررنگ بودن خط ولایت‌مداری و ضرورت رسیدن به استقلال، این موضوع در دانشگاه‌ها تعقیب شده و در اکثر جولان‌گاه‌های مطرح دنیا رگه‌های دین‌داری و آرمان‌خواهی هویدا و پررنگ است.

وی با اشاره به نقش باورهای دینی، تعهدات انقلابی و روحیه ولایت‌مداری در عرصه‌های علمی کشور بیان داشت: امروزه مؤسسه رویان در دنیا صاحب حرف بوده و کانون مهم ترین حرکت ژنتیکی منطقه محسوب می‌شود، زیرا با حمایت مرحوم کاظمی آشتیانی که دل در گرو انقلاب و تفکرات بسیجی داشت پا گرفت.

حجت الاسلام ذوالنور در ادامه افزود: آنهایی که می‌خواستند نام این کشور را با تحمیل جنگ 8 ساله از جغرافیای جهان پاک کنند مجبورند به خاطر وجود تفکر اهل بیت(ع)،‌بسیجی و شهادت طلبی همسایگی جوانان دانشمند ایرانی را در فضا تحمل کنند و 34 روز تمام رسانه‌های دنیا را مشغول تحلیل این اتفاق از سوی ایران کنند.

وی بیان داشت: این به معنای هشدار به دنیا است و یعنی جمهوری اسلامی ایران به توان بالستیکی که بخشی از قدرت بازدارنده است دسترسی پیدا کرده و به همین خاطر دائما تهدید‌های آنها پیرامون حمله به مراکز هسته‌ای را بدون هیچ عملی شاهدیم زیرا می‌دانند چنانچه دست به کوچ کترین اشتباهی بزنند جونان ما را به حرف امام خمینی(ره) « اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف شود» نزدیک کرده‌اند.

جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: در گزارش بازرسان آژانس آمده است متوسط سن دانشمندان هسته‌ای ایران 27 سال است و این یعنی فرزندان انقلاب که در زمان جنگ در قنداقه به سر می‌بردند هم‌اکنون دنیا را متحیر کرده‌اند حال آن که از کسانی که در غرب تحصیل کرده‌اند خدمتی مشاهده نشده است.

وی ابراز داشت: هم اکنون از دانشگاه‌‌های ایران تخصصی جوشید که کشور را در جایگاه اول منطقه در زمینه واکسن سازی قرار داده است و به لطف خدا در عرصه‌های دیگر همچون نانو و سلول‌های بنیادی نیز با وجودبسته بودن درهای علمی دنیا به روی ما و خودباوری جوانان این مرزها شکسته شده است.

حجت الاسلام ذوالنور ادامه داد: رسالت دانشجویان در زمینه جنبش نرم افزاری، تولید علم و به مرحله عمل رساندن آن بسیار سنگین است و امروزه راه‌های نرفته فراوانی پیش روی نسل دانشگاهی است و عرصه‌های مختلفی وجود دارد که استکبار در آنها راه را سد کرده و سعی می‌کنند ما را از مسیر منحرف سازند.

وی اضافه کرد: پوشش‌هایی مثل جهانی‌ سازی یکی از آفت‌هایی است که دانشگاه‌های ایران را تهدید می‌کند زیرا وقتی می‌بینند که همه امور را در دست گرفته‌ایم و اجازه دخالت به احدی را نداده و افزون بر آن در حال صادر کردن علم هستیم می‌خواهند مسیر را به گونه‌ای منحرف کنند تا اداره همه چیز را به دست خود بگیرند.

جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه بیان داشت: همچنین آنها با تخلیه بهمن‌های عظیم اطلاعاتی بر سر جوانان این مرز و بوم می‌خواهند بدبینی ایجاد کرده و نعمت ولایت و حکومت اسلامی را تضعیف کنند همان گونه که در زمان امام علی‌(ع) نیز این کار را کردند.

وی در تبیین جنگ نرم و اطلاعاتی غربی گفت: به عنوان مثال باید پرسید مقام معظم رهبری و مراجع تقلید اقتدار و شأن والاتری داشتند یا امام علی(ع)؟ مکر،‌حیله و سیستم‌های اطلاعاتی و تبلیغاتی معاویه و عمر عاص گسترده‌تر بود یا سیستم‌های امروزی؟ اما دیدیم که چه کردند با امام علی(ع)، فضایی ایجاد کردند که بعد از شهادت امیرالمومنین(ع) در مسجد برخی با شنیدن این خبر تعجب می‌کردند و می‌گفتند مگر علی(ع) هم نماز می‌خواند.

حجت الاسلام ذوالنور افزود: در جنگ جمل نیز با شایعه این که هر شخصی یک تار موی شتر عایشه را در قبر خود قرار دهد از آتش جهنم در امان است موهای این شتر را به قیمت‌های آنچنانی می‌فروختند، امروزه نیز با ایجاد جایزه صلح نوبل و اهدای آن به هر کسی که خود بخواهند آن شخص را تبدیل به چهره‌ای جهانی کرده و الگو سازی می‌کنند.

منکر ضعف مدیریت نیستیم

وی در ادامه با بیان این که بصیرت یکی از نیازهای اصلی ساختمان جنبش و نهضت دانشجویی است، ابراز داشت: اگر در سال 73 دو دستگاه ماهواره بر فراز مملکت ایران به لجن پراکنی مشغول بودند در حال حاضر حدود 126 ماهواره بر فضای مملکت تمرکز کرده و فاضلاب فرهنگ منحط غربی را بر فکر و مغز جوانان این مرز و بوم گشوده‌اند.

جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره وضعیت جدید جنگ اقتصادی و تحریم‌های دولت‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران و گرانی‌های ماه‌های اخیر اظهار داشت: دشمن از این تحریم‌ها سه هدف را دنبال می‌کند که عبارت‌اند از شکستن روحیه مقاومت ،‌از بین بردن حمایت مردمی از مسؤولان که آنها را مجبور به عقب‌نشینی در مقابل مواضع آنها کند و ادامه این تحریم‌ها تا جایی که به گفته‌ خود آنها مردم مانند انقلاب 57 نظام اسلامی را ساقط کنند.

وی بیان داشت: نمی‌توان منکر ضعف مدیریتی و نقدینگی 200 هزار میلیاردی در جامعه شد، زیرا به هر حال این موارد وجود داشته و سوداگران با ایجاد فضا سازی‌ها این نقدینگی را به سمت بازار سکه و ارز منحرف می‌کنند تا کنترل اوضاع را از دست مسؤولان خارج کنند اما دشمنان با تأکید بر تحریم‌ها می‌خواهند این مقاومت مردمی شکسته شود که باید توجه داشت تا تحت تأثیر این جوسازی‌ها قرار نگیریم.

سوریه تنها کشور عربی حامی مقاومت اسلامی

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به برخی شبهه افکنی‌ها درباره دفاع جمهوری اسلامی ایران از حکومت سوریه، خاطرنشان کرد: دفاع از دولت سوریه دفاع از مدل حکومتی آنها نیست، بلکه به این خاطر است که این کشور تنها کشور عربی حساب می‌شود که در مقابل صهیونیست ها و آمریکا ایستادگی کرده و تنها حامی عربی مقاومت در منطقه است.

وی ابراز داشت: سقوط حکومت سوریه یعنی بستن مسیر تنفس حزب الله و مقاومت و در مرحله بعد جمهوری اسلامی ایران،‌ بنابراین در چنین وضعیتی باید یاری کننده قطعه پازل همگون خود در منطقه باشیم.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دخالت بیگانگان و کشورهای غربی و دولت‌های هم پیمان آنان در درگیری‌های سوریه بیان داشت: به راحتی قابل اثبات است که مردم بحرین هیچ کمک خارجی دریافت نکرده و عدم دخالت ایران در این کشور بر همه روشن است اما آیا می‌توان گفت که در سوریه مخالفان دولت هیچ کمک خارجی دریافت نکرده‌اند؟

حجت الاسلام ذوالنور در پایان تبیین این گونه مسائل را رسالت دانشجویان دانست و گفت: این مهم زمانی محقق می‌شود که خود دانشجویان نسبت به مسیر و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) آشنایی داشته باشند تا بتوانند به تنویر افکار عموم بپردازند و در زیر بیرق ولایت و رهبری این حرکت را ادامه دهند./908/پ201/ج

ارسال نظرات