۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۴۹۲۹۶

کارگاه تخصصی مقتل شناسی در اندیمشک برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزش تخصصی مقتل شناسی با حضور قاسم رضایی، مسؤول آموزش بسیج مداحان کشور و جمعی از مداحان برجسته استان در شهرستان اندیمشک برگزار شد.
کارگاه تخصصی مقتل شناسی در اندیمشک برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، امروز کارگاه آموزش تخصصی مقتل شناسی با حضور قاسم رضایی مسؤول آموزش بسیج مداحان کشور، حجت الاسلام حسین پور، قائم مقام دانشگاه اصول الدین و روحانیان اندیمشک و جمعی از مداحان برجسته استان در شهرستان اندیمشک برگزار شد.

 حجت الاسلام سعید علیپور، رییس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک، در حاشیه این کارگاه آموزشی با بیان این که مداحان اهل البیت(ع) باید درک صحیحی از فرهنگ عاشورا داشته تا بتوانند آن را به مخاطبین انتقال دهند خاطرنشان ساخت: یک مداح خوب و موفق، با شناخت مقاتل و روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به راحتی می تواند دلهای مشتاق را به سوی فرهنگ عاشورا سوق دهد و سبب تقویت پایه ایمان مردم شود.

وی در ادامه به فرقه و جنبش های انحرافی اشاره کرد و گفت: با توجه به این که مداحان اهل البیت(ع) می توانند در جامعه اثرگذار واقع شوند، پس باید ابتدا خود شناخت کافی از جریان ها انحرافی داشته باشند و سپس پاسخگوی برخی شبهات در جامعه شوند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک تصریح کرد: با وجود تحریم اقتصادی و جریان های مختلف، برگزاری چنین کارگاه های تخصصی به یقین به تقویت عقیده و شناخت بیشتر فرهنگ حسینی کمک می کند.

 گفتنی است، در ابتدای این مراسم مداحان اهل البیت(ع) با سرودن اشعاری در مدح امام حسین(ع) فضای معنوی به این کارگاه بخشیدند./9458/پ203/ب

ارسال نظرات