۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۴۹۶۴۲
معاون سازمان میراث فرهنگی:

آیین‌ها و مراسم‌ عاشورایی جزء میراث معنوی است

خبرگزاری رسا - معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: ثبت آیین‌های عاشورایی و مراسم‌های مرتبط با آن فرصتی فراهم آورده تا تمامی آیین‌های مرتبط با مفاهیم تعزیه و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مستند سازی شوند و به عنوان پرونده الحاقی به یونسکو ارسال شود.
تعزيه خواني
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رادیو معارف، علویان صدر، معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری از سال گذشته این توفیق را پیدا کرد تا مراسم تعزیه از آیین‌های عاشورایی را به ثبت جهانی برساند.
وی افزود: در ارتباط با بحث ثبت آیین‌های عاشورایی و مراسم‌های مرتبط با آن فرصتی فراهم آورد تا آیین‌های مرتبط با تعزیه و محرم مستند سازی شوند تا تمامی آیین‌های مرتبط با مفاهیم تعزیه و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را بتوان ثبت، ضبط و نگهداری کنیم و به عنوان پرونده الحاقی به یونسکو ارسال شود.
معاون سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: تاکنون توانسته‌ایم 44 پرونده را مستند سازی کنیم، امسال نیز تمامی سازمان‌های استانی آمادگی دارند با حضور مردم نسبت به مستند سازی این آیین‌ها اقدام کنند.
علویان صدر خاطرنشان کرد: سه شنبه و چهارشنبه مراسم ثبت آیین عاشورایی در استان مازندران برگزار می شود تا استان‌ها از این فرصت عزاداری استفاده کنند و نسبت به مستند سازی و ثبت و ضبط این آیین‌ها اقدام کنند، حفظ این آیین‌ها و مراسم‌ها که بخشی از میراث معنوی و مفاهیم جاودانه منتسب به ارزش‌های اسلامی ایرانی و ضررورت انکارناپذیری است./907/د102/پ
ارسال نظرات