۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۴۹۸۸۲
امام جمعه قم:

پیروان اسلام آمریکایی مردم سوریه و بحرین را به خاک و خون می کشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم در خطبه های این هفته ضمن محکومیت عملیات تروریسی در منطقه به ویژه در کشورهای سوریه و بحرین، این حرکات مذبوحانه را تلاش برای تبلیغ و ترویج اسلام آمریکایی دانست و اظهار داشت: اسلامی که برده دلار و غرق در اشراف گرایی باشد، برای استکبار نگرانی ندارد.
نماز جمعه قم به امامت حجت الاسلام و المسلمين سعيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم، امروز در خطبه نخست نماز جمعه این شهر ضمن توصیه خود و مردم به تقوای الهی گفت: یکی از آثار تقوا آزادی از هوا و هوس است که باید به این مساله بیشتر توجه شود.
وی که در جمع نمازگزاران و زائران حرم کریمه اهل بیت علیهم السلام در شبستان امام خمینی(ره) قم سخنرانی می کرد، افزود: کسی که تقوا داشته باشد از آزادی اجتماعی برخوردار می شود، زیرا تقوا نه تنها محدودیت آور نیست بلکه از گناه و آلودگی انسان را مصونیت می بخشد.
خطیب جمعه قم تصریح کرد: تقوا الهی، کلید گشودن درهای بسته است و عمل به واجبات و ترک محرمات، بهترین نوع تقوای الهی به شمار می آید. تسلط به شهوات از راه های دیگر تقواست.
وی در خطبه دوم نماز جمعه به برخی مناسبت های هفته آینده اشاره کرد و ولادت باسعادت حضرت امام محمدباقر علیه السلام در روز سوم صفر را تبریک و همچنین ایام شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام را تسلیت گفت.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، همچنین هفته پژوهش، روز حمل و نقل و سالروز شهادت آیت الله مفتح را گرامی داشت و افزود: این شهید بزرگوار درباره وحدت حوزه و دانشگاه تلاش فراوانی داشت و در مبارزات انقلاب در کنار امام راحل بود.
وی تصریح کرد: آیت الله مفتح در پیوند میان حوزه و دانشگاه نقش بسزای داشت به همین دلیل گروه انحرافی فرقان آن عالم بزرگوار را در 27 آذر ماه به شهادت رساند، زیرا حوزه و دانشگاه در دوران انقلاب بسیار تاثیر گذار بودند و پیوند آن دو برای انقلاب بسیار مهم بود از این رو دشمنان این پیوند را تحمل نیاوردند و آن عالم فرزانه را به شهادت رساندند.
امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی اساتید دانشگاه‌هاى جهان اسلام و بیدارى اسلامى‌ با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و ضمن بیان برخی از سخنان رهبری در این اجلاس، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند که نظام‌سازی یکی از اهداف بیداری اسلامی است، به همین دلیل برخی تجربه‌های تاریخی منطقه‌ی شمال آفریقا که به دلیل نبود نظام‌سازی با شکست مواجه شدند، اگر در کشورهای انقلاب کرده،‌ نظام‌سازی نشود و مبنای مستحکمی به وجود نیاید، خطر آنها را تهدید خواهد کرد.
وی تاکید کرد: بیداری اسلامی عمیق و گسترده شده است به همین دلیل دشمن از این بیداری می ترسد و در منطقه و جهان به تبلیغ علیه اسلام و دین می پردازد زیرا آنها از این بیداری نفعی نمی برند و متضرر می شوند.
استاد حوزه علمیه قم افزود: دشمن تلاش می کند عنوان بیداری اسلامی برای حرکت بیداری منطقه به کار نرود چون دشمنان از بروز اسلام واقعی و تحقق اسلام واقعی می ترسند، زیرا اسلامی که برده دلار و غرق در اشراف گرایی باشد، برای آنها نگرانی ندارد.
وی گفت: دشمن هیچ وقت از اسلام آمریکایی احساس خطر و تهدید نمی کند، چون چنین اسلامی با منافع غرب و آمریکا در تضاد نیست، این تفکر با اسلام اصیل ناب محمدی مخالف است.
 حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت: به همین دلیل آنانی که پیرو اسلام آمریکایی هستند در کشورهای بحرین و سوریه به کشتار بی رحمانه دست می زنند و مسلمانان را به خاک و خون می کشانند.
وی افزود: خوشبختانه هم اینک مسلمانان واقعی در پرتو ولایت کاری کردند که ناقوس نابودی غرب و استکبار در دنیا به صدا در آمده است و این وعده الهی است که به یقین محقق خواهد شد./917/پ201/ج
ارسال نظرات