۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۴۹۹۰۹
امام جمعه قوچان:

ایجاد شبهه نخستین گام شیطان در انحراف مؤمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قوچان بصیرت را رمز پیروزی امت اسلام دانست و گفت: ایجاد شبهه، نخستین گام شیطان در انحراف مؤمنان است.
امام جمعه قوچان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد مروج، امام جمعه قوچان، امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مفتح در 27 آذر ماه 58، اظهارداشت: این روز بزرگ، به نام «وحدت حوزه و دانشگاه» نامگذاری شده است چرا که همه فعالیت های جنایتکاران هدفمند است و هدف آنان از ترور دکتر مفتح در محیط دانشگاه  ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه بود اما به لطف خدا و هوشیاری مردم این حادثه سبب وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه شد.

 

وی ادامه داد: وحدت از مسائل مهم برای مسلمانان است که باید در اقتصاد، کار، عبادت، سیاست و سایر فعالیت ها نمود داشته باشد.

 

حجت الاسلام مروج گفت: مستکبران همواره در صدد ضربه زدن به مسلمانان اند، همانند ضربه هایی که پس از پیروزی انقلاب به ما و سایر مسلمانان جهان وارد کردند اما ما می بینیم که هر چه زمان می گذرد این ضربه ها به خودشان باز می گردد، برای نمونه می توان به نابودی کارگزاران آمریکا و اسرائیل در جریان بیداری اسلامی اشاره کرد.

 

دشمن درصدد انتقام از بصیرت مندی مردم است

وی با بیان این که دشمنان می خواهند از بیداری و هوشیاری مسلمانان و شکست هایی که خوردند انتقام بگیرند، تصریح کرد: یکی از فعالیت های آنان در این زمینه جریان مقاومت سوریه است. آنان انتقام از سوریه را با بهانه ناراضی بودن مردم آغاز کردند، آن هم نه مردم بلکه دست نشانده های خودشان در سوریه.

 

وی افزود: با این حال به لطف خدا پس از پیروزی انقلاب، شکل گیری جبهه مقاومت اسلامی و بیداری امت اسلامی عرصه را بر دشمنان تنگ کرده است.

 

حجت الاسلام مروج در تأکید کرد: امت اسلام باید بداند که بصیرت و آگاهی مسلمین است که دشمنان را شکست می دهد.

 

ایجاد شبهه نخستین گام شیطان در انحراف مومنان است

وی همچنین در خطبه نخست با اشاره به سالروز جنگ صفین اظهار داشت: در این حادثه طلحه و زبیر که از اصحاب پیامبر(ص) بودند و عایشه همسر پیامبر(ص) در مقابل حضرت علی(ع) ایستادند.

 

امام جمعه قوچان با اشاره به نزدیکی حماسه 9 دی، که به عنوان روز بصیرت نامگذاری شده است، فتنه را ناشی از بی بصیرتی مسلمانان دانست و گفت: این که معاویه نیز به اسم اسلام و پیامبر(ص)، بتواند مردم را علیه امام علی(ع) بسیج کند، بی بصیرتی مسلمانان آن زمان را نشان می دهد.

 

وی، فتنه88 را نمونه بارز جنگ صفین در جامعه ما دانست و افزود: در این جریان نیز فتنه گران خلاف امر امام خمینی(ره) که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید، به ولایت فقیه پشت کردند.

 

امام جمعه قوچان با بیان این که خداوند یکی از شروط مسلمان بودن را با بصیرت بودن قرار داده است، ابراز داشت: امیر مؤمنان علی(ع) در خطبه66 نهج البلاغه می فرمایند «ای مردم بدانید که ما در منظر خدا هستیم و خداوند ناظر و حاضر بر تمام اعمال ما است»، همان گونه که امام خمینی فرمودند «عالم محضر خدا است، در محضر خدا معصیت نکنید».

 

حجت الاسلام مروج با اشاره به این سخن حضرت علی(ع) که در جنگ صفین خطاب به یارانشان فرمودند «مردانه حمله کنید و از عقب نشینی حیا کنید»، تصریح کرد: اکنون مخاطب این کلام امام، ما امت مسلمان هستیم.

 

وی ادامه داد: عقب نشینی از سپاه کفر دو اشکال دارد؛ نخست، اشکال دنیوی که باعث سرافکندگی آیندگان و فرزندان ما می شود، همانند مردم کوفه که هنوز که هنوز است نامشان به عهد شکنی و هزار رنگی برده می شود و دوم، اشکال اخروی است که آتش روز قیامت را در پی دارد.

 

امام جمعه قوچان، ایجاد شبهه را نخستین گام شیطان در انحراف مومنان دانست و گفت:فردی نزد امیرمومنان آمد و گفت یا علی من آمده بودم که در جنگ به شما کمک کنم اما شبهه ای برایم ایجاد  شده است و آن این که دو طرف جنگ به یک قبله نماز می خوانید، وحدانیت خدا را قبول دارید، اذان می گویید و مسلمان هستید.

 

وی ادامه داد: حضرت پاسخ او را ندادند و او را به سوی عمار فرستادند که عمار پاسخ داد«اگر تو یا پدرت در جنگ های پیامبر(ص) بودید می دانستید که پرچم معاویه اولین بار نیست که در مقابل امام علی(ع)بر پا شده است، در جنگ احد هم این پرچم در دست همین افراد بود اما تنها فرقی که در این سپاه ایجاد شده این است که قبلا فریاد «جاوید باد بت» را سر می دادند ولی اکنون ادعای اسلام دارند»./930/پ202/س

 

 

ارسال نظرات