۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۵۰۱۷۲
همزمان با هفته پژوهش؛

همایش آسیب شناسی مطالعات قرآنی کشور در آمل برگزار می شود

خبرگزری رسا ـ رییس دانشگاه علوم قرآنی مازندران از برگزاری همایش آسیب شناسی مطالعات قرآنی کشور در آمل خبر داد.
قرآن کريم

حجت الاسلام محمود ابوترابی، رییس دانشکده علوم قرآنی آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که قرآن کلام خداوند کریم و معجزه پیامبر اکرم(ص) است که برای هدایت انسان‌ها و دستیابی به زندگی سعادتمندانه و با نشاط به سوی ما آمده است، خاطرنشان کرد: این کتاب آسمانی راهگشای زندگی انسان‌ها در همه مکان‌ها و زمان‌ها است که می تواند انسان را به بالاترین مراتب و درجات رهنمون کند.

 

وی با اشاره به این که قرآن نوری است که انسان باید بهره کافی را  از آن ببرد، گفت: این کتاب آسمانی باید زمینه ای برای تهذیب نفس و تکامل معنوی در انسان باشد.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی آمل با تاکید بر این که توجه به قرآن زمینه ساز تعالی جامعه می شود، افزود: امروز در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان که از پیشرفته ترین ابزار برای خروج جوانان ما از مسیر الهی استفاده می شود، توجه و توسل به این کتاب آسمانی می تواند خنثی کننده همه نقشه ها و برنامه های آنان باشد.

 

حجت الاسلام ابوترابی گفت: ترویج و تحکیم معارف قرآنی در جامعه امری ضروری است که باید با برنامه منسجم و سازماندهی شده اقدامات موثر و شایسته ای صورت گیرد.

 

وی با اشاره به این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، گفت: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت هدایت کند.

 

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به برنامه های دانشکده علوم قرآنی آمل در هفته پژوهش ،گفت: همایش آسیب شناسی مطالعات قرآنی کشور روز دوشنبه در سالن اجتماعات علامه محمدتقی آملی دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که در این همایش از فعالان پژوهشی دانشکده تقدیر می شود، بیان داشت: در این همایش از استادان و دانشجویان برگزیده دانشکده که در بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن مجید، همایش بین المللی صحیفه رضویه، همایش فرقه های نوظهور، همایش ملی تشیع و طبرستان و همایش تربیت در نهج البلاغه شرکت داشتند تقدیر خواهد شد./950/ت303/ب

ارسال نظرات