۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۵۱۱۳۶
آیت الله مکارم شیرازی:

فضای کشور باید فضای اتحاد و همدلی باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که فضای کشور باید فضای اتحاد و همدلی باشد، خواستار همفکری مسؤولان برای حل مشکلات کشور شد و گفت: مشکلات جامعه با فکر چند نفر نمی‌شود و باید برای آن همفکری کرد.
درس خارج آيت الله مکارم شيرازي درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌ الله مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم،‌ با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) بر ضرورت پرهیز از خشم و غضب به زیردستان تاکید کرد و گفت: غضب به دیگران مورد سرزنش و ملامت است.
وی به تعریف غضب پرداخته و ابراز کرد: حقیقت غضب برافروختگی و هیجان نفس است به طوری که قوه عاقله تحت‌الشعاع آن قرار می‌گیرد و انسان دست به اعمالی می زند که پشیمانی به دنبال دارد.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که بسیاری از قتل‌ها و جرایم به سبب خشم و غضب به وجود می‌آید، اظهار کرد: این عمل قوه قضاییه که استفاده کنندگان از سلاح سرد و کسانی که در مردم خوف و وحشت به وجود می‌آورند را محارب اعلام کرد جای تشکر دارد.
وی در ادامه بر ضرورت اتحاد و همدلی در کشور تأکید کرد و گفت: با وجود همه اختلاف سلیقه‌ها فضای کشور باید در اتحاد و همدلی باشد.
این مرجع تقلید با بیان این‌که حوزه علمیه باید سمبل وحدت باشد، اظهار داشتند: تلاش فراوانی برای ایجاد وحدت در حوزه علمیه انجام شده است مراقب باشید کسی ایجاد اختلاف نکند.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: تشکل اساتید در حوزه از گذشته با ارتباط با جامعه مدرسین به کار خود مشغول است و با نوشتن اساسنامه، فکری جز حرکت در مسیر ارزش های حوزه علمیه، رهبری و مراجع تقلید ندارد.
وی در ادامه با اشاره به گلایه‌ها و نامه های فراوان مردمی به دفاتر مراجع از گرانی در کشور، تصریح کرد: در کشور بن بست وجود ندارد و مسؤولان باید مشکلات را با مشورت حل کنند؛‌ آمار تورم 27 درصدی که عنوان شد ممکن است در حساب‌های برخی درست باشد اما آنچه در جامعه ملموس است بیش از آن است.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی مایحتاج اصلی مردم را مواد غذایی، پوشاک، مسکن، وسائل اولیه زندگی و دارو ذکر کرد و گفت:‌ برخی از این مواد 50 درصد و برخی نیز 100 درصد افزایش قیمت یافته است.
این مرجع تقلید با اشاره به گرانی مرسوله‌های پستی‌، ابراز کرد: قیمت هزینه مرسوله های خارج از کشور ده برابر شده است و باید برای این مسأله فکری کرد زیرا لازم است مرتبا کتاب های دینی به خارج کشور ارسال گردد.
وی در ادامه بر ضرورت حل مشکلات اقتصادی مردم تأکید کرد و ابراز داشت: اگر ما انتظار داریم مردم در انتخابات شرکت کنند و ان شاءالله مشکلات انتخابات گذشته با تدبیر مسئولین و هشیاری مردم تکرار نشود باید مردم را راضی نگه داریم و حل مشکلات جامعه با فکر چند نفر نمی‌شود و باید برای آن همفکری کرد و مشورت گسترده با همه صاحب نظران لازم است. از خداوند می خواهیم مشکلات کشور اسلامی را به لطف و کرمش حل فرماید./927/پ202/ج
ارسال نظرات