۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۵۱۴۴۷
مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان:

حماسه 9دی تداوم حمایت مردم از انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان با تأکید براین که تا فتنه هست نباید از مبارزه دست کشید، حضور پر شور مردم در حماسه 9 دی را نشانه حمایت آنان از انقلاب اسلامی دانست.
حجت‌الاسلام حسيني يگانه

 حجت الاسلام سیدجعفر حسینی یگانه، مسؤول دفتر مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حضور پر شور مردم در حماسه 9 دی را نشانه حمایت آنان از انقلاب اسلامی دانست و گفت: وقتی مردم برای دفاع از نظامی که دشمن در پی نابودی آن است به صحنه می آیند و از ارزش ها دفاع می کنند، این حضور، طبعا تجلی و ادامه همان پشتیبانی است که در مراحل مختلف انقلاب اسلامی نیز به نمایش گذارده اند.

 

وی، دشمن شناسی، حمایت و پیروی از ولی فقیه و پر رنگ شدن ارزش های انقلاب را از شاخصه های حماسه 9دی برشمرد و با اشاره به تعبیر فتنه به بیماری از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: فتنه همیشه بیماری است، برای جلوگیری از سرایت این بیماری به دیگران طبق آیه قرآن کریم که می فرماید «وقاتلوهم حتی لایکونوا فتنة ...»، فتنه گر باید نابود شود و در صحنه نباشد وگرنه فتنه به دیگران نیز سرایت می کند.

 

حجت الاسلام حسینی یگانه با تأکید براین که تا فتنه هست نباید از مبارزه دست کشید، در خصوص نقش حماسه 9دی در آگاه سازی خواص، افزود: خواص همیشه آگاهی دارند اما حضور مردم، سبب افزایش بینش و بصیرت آن ها می شود؛ یعنی زمانی که حضور مردم در صحنه و حمایتشان از ولایت را می بینند سعی می کنند بینش خود را در راستای امام شناسی و ولی شناسی ارتقا دهند تا از توده مردم عقب نمانند.

 

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: خواص گاهی بر اساس برداشت های خود یا در اثر غرور، مسیر دیگری را طی می کنند که سبب می شود حتی از عوام و توده مردم هم عقب بمانند.

 

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند «همه مردم در کنار هم با وحدت نظام را پیش ببرند»، ابراز داشت: ایشان حتی گاهی برای حفظ این وحدت، حکم حکومتی صادر می کنند اما با این وجود عده ای که از ولایت هم دم می زنند و می خواهند فتنه گران را به مردم معرفی کنند، آتش تفرقه برمی انگیزند و خودشان فتنه گر می شوند چرا که فتنه گر کسی است که در مسیر رهبری و ولایت نباشد و به سخنان ایشان عمل نکند.

 

حجت الاسلام حسینی یگانه مبارزه با فتنه گران را گام برداشتن در راستای فرمایشات رهبری دانست و گفت: فتنه گران سخنان و توصیه های رهبری را زیر پا می گذارند و تنها بر اساس خواست خود حرکت می کنند.

 

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان گفت: در ایام 9 دی 88، عده ای خواسته یا ناخواسته اهداف دشمن را علیه نظام پیاده کردند و برخی نیز به نام همگامی با ولایت، خود را مبارزه کننده با فتنه معرفی کردند در حالی که خود فتنه گر بودند و افکار انحرافی را مطرح می کردند و هنوز هم با هتک حرمت خادمان انقلاب، به دنبال حاکم کردن خط مشی خود در جامعه هستند.

 

وی با تأکید بر این که خواص و عوام همه باید سخنان رهبری را به گوش جان شنیده و آن را تحلیل و عملیاتی کنند، افزود: امروز جریان انحرافی موجب ناامنی های اقتصادی و اجتماعی و بر هم زدن افکار عمومی شده است تا خود را منجی و دیگران را مقصر معرفی کنند.

 

مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان در خصوص عوامل تقویت تثبیت نظام اظهار داشت: بهترین راه حفظ و تقویت ثبات نظام اسلامی، این است که از مسیری که ولی امر مشخص می کند باز نمانیم و منتظر و گوش به فرمان امر ولی باشیم؛ نه جلوتر و نه عقب تر، همچنین باید دشمن شناس بوده و آمادگی کامل برای دفاع در همه زمینه ها داشته باشیم./930/ت302/ب

ارسال نظرات