۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۵۱۸۵۶

هشدار آیت الله نوری همدانی نسبت به بروز فتنه های جدید

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که فتنه گران ابوجهل صفت هایی هستند که راه خود را از اسلام جدا کرده اند، نسبت به بروز فتنه های جدید در جامعه هشدار داد و گفت: باید با بیداری، هوشیاری و استقامت توطئه فتنه گران را خنثی کرد.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، امروز دوازدهم دی ماه، با اشاره به بدون بسم الله بودن سوره توبه، اظهار داشت: خداوند می خواهد با این کار بفرماید انسان های لجوج، معاند حق و فتنه گر استحقاق و شایستگی رحمت پروردگار را ندارند؛ فتنه گران ابوجهل صفتانی هستند که راهشان از اسلام جدا است.


وی در تبیین آیه«یُرِیدُونَ أَن یُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» گفت: این کینه توزان بدانند که مانند کسانی هستند که بخواهند نور خورشید را با فوت کردن خاموش کنند؛ ترفندهای اینها در مقابل حق به نتیجه نمی رسد و نمی توانند کاری از پیش ببرند و فقط خود را رسوا می کنند.


این مرجع تقلید با تأکید بر این که باید در مقابل دشمنان فتنه گر شجاع باشیم، گفت: شرط یاری خداوند در مسیر مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی این است«إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ» یعنی هر کس در خانه خود بنشیند و بی تفاوت باشد خدا یاری اش نمی کند تنها کسانی که در صحنه حاضرند و دین خدا را یاری می کنند شامل این نصرت می شوند؛ باید تلاش کنیم فتنه گران را بشناسیم و آنها را رسوا کنیم.


حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که ممکن است فتنه دیگری در راه باشد، ابراز داشت: با بیداری، هوشیاری و استقامت می توان توطئه همه فتنه گران را خنثی کرد.

 

وی در توضیح آیه 12 سوره توبه گفت: خداوند می فرماید ای مجاهدین اسلام با پیشوایان کفر بجنگید زیرا آنها بر سوگند و عهد خود باقی نمی مانند و نقض پیمان می کنند؛ نخستین گام برای مبارزه با اینها نیز شجاعت و نهراسیدن از مرگ است.


عشق به رهبر از اعماق جان مردم می جوشد

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به حمایت گسترده مردم از رهبر معظم انقلاب در ایام فتنه و رابطه عاطفی عمیق بین ایشان و ملت، اظهار کرد: دلیل این که می بینید ملت ما از اعماق دل به رهبر انقلاب ابراز محبت می کنند، مهربانی و دلسوزی ایشان نسبت به مردم است؛ مردم همان سخنانی را که از پیامبر(ص) و امامان شنیده اند امروز از زبان رهبری می شنوند به همین دلیل حاضرند در راه دفاع و حمایت از ایشان جان بدهند./928/پ202/ج

ارسال نظرات