۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۵۲۰۰۹
آیت‌الله ممدوحی مطرح کرد؛

وجوه اشتراک قیام 19 دی و حماسه 9دی

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که قیام 19 و حماسه 9 دی دارای یک فلسفه بودند، گفت: مردم در هر دو واقعه برای دفاع از آرمان‌های امام و رهبری و حراست از انقلاب اسلامی حرکت کردند.
آيت الله ممدوحي
آیت‌الله حسن ممدوحی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به قیام تاریخی 19 دی مردم قم، گفت: قم سرچشمه قیام‌های انقلابی بود و انقلاب اسلامی از قم شکل گرفت و به پیروزی رسید.
وی نقش علما و روحانیت در شکل گیری قیام 19 دی را اساسی و انکار ناپذیر دانست و ابراز کرد: حضور شجاعانه روحانیت در صحنه دفاع از امام خمینی(ره) سبب تأثیرگذاری و ماندگاری قیام 19 دی شد.
آیت‌الله ممدوحی خاطرنشان کرد: روحانیت هتاکی به مرجعیت دینی و امام خمینی(ره) را بر نتابیده و با تجمع در بیوت برخی از مراجع تقلید و با استفاده از رهنمودهای آنها قیام تاریخی 19 دی را به وجود آوردند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تبیین وجوه مشترک قیام 19 دی و حماسه 9 دی پرداخت و اظهار کرد: هر دو حرکت دارای یک فلسفه بود که مردم را به سوی دفاع از آرمان‌های امام و رهبری و حراست از انقلاب اسلامی حرکت داد.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان ادامه داد:‌ مردم در هر دو قیام تابع روحانیت بودند و با بصیرت بالای خود از نظام اسلامی در برابر دشمنان دفاع کردند.
آیت‌الله ممدوحی در پایان با اشاره به حضور همیشگی مردم در صحنه‌های دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، خواستار توجه مسؤولان به حل مشکلات اقتصادی آنها شد و گفت: مسؤولان هرچه دارند از مردم است و باید به آنها خدمت کرده و موجبات آسایش مردم را فراهم کنند./927/ت302/ج
ارسال نظرات