۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۵۲۳۶۱
استاد حوزه علمیه قم:

نهاد دین در بستر معارف توحیدی انسان را به رستگاری می‌رساند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که رستگاری انسان وابسته به توحید است و انسان می تواند با تکیه بر این مسأله ارزنده رستگاری دنیا و آخرت خود را تأمین کند، گفت: این نهاد عالی آمده است تا ارتباط ما با حضرت حق و دین را مستحکم کنند.
توحيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، امروز در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر در آمل با بیان این که دین آمده است تا بندگان خدا را به او برساند، گفت: دین درصدد است تا کاری کند که لحظه لحظه زندگی انسان خدایی باشد و آدمی در مسیر حضرت حق حرکت کند.

 

وی با اشاره به این که بزرگان دین مبین اسلام چون به غیر خدا چیزی را نمی دیدند به شکل بسیار ارزشمندی پرورش یافتند که موجب فخر همگان شدند، بیان داشت: دین آمده است تا ما را موحد حقیقی کند و به مراتب والا در نظام هستی برساند.

 

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مرکز دین مسأله توحید است، خاطرنشان کرد: وقتی به همه آموزه های دینی نگاه می کنیم برای این آمده است تا انسان مرتبه توحید را به نحوی شایسته بشناسد.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که رستگاری انسان در گرو اعتقاد به توحید است و انسان می تواند با تکیه بر این امر ارزنده رستگاری دنیا و آخرت خود را تأمین کند، گفت: این نهاد عالی آمده است تا ارتباط ما با حضرت حق و دین را مستحکم کنند.

 

وی با اشاره به این که هر فردی می خواهد ببیند که چقدر دین دار است باید به این مسأله توجه کند که به چه میزانی موحد است، بیان داشت: بزرگان دین افرادی هستند که در مرتبه توحیدی به مراتب ارزنده ای دست یافتند که باید به سیره عملی عالمان برجسته دینی خود توجه ویژه ای را داشته باشیم.

 

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با تأکید بر این که دین با توحید معنا پیدا می کند، خاطرنشان کرد: هرکس که توحید او بیشتر باشد دین داری او بیشتر خواهد بود و این فرد در برابر مشکلات آرام شد.

 

استاد فلسفه و عرفان حوزه با بیان این که آرامشی که انسان به سبب نهادینه کردن توحید در جان خود پیدا می کند امری ارزنده است، بیان داشت: زمینه این آرامش در این است که انسان خود را با خدا می بیند.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با اشاره به این که موحد کسی است که برای خود کاری نمی کند و کار او برای دیگران است، خاطرنشان کرد: اگر انسان بفهمد خداوند منان همه جا با او است حضور عندالله را حس خواهد کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات