۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۵۲۴۹۸

رادیو قرآن در اجرای طرح پیامبر رحمت همراهی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه قرآن و آموزش رادیو قرآن برنامه‌های این رادیو در راستای طرح پیامبر رحمت را اعلام کرد.
راديو قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، علی سلمان طاهری، مدیر گروه قرآن و آموزش رادیو قرآن در گفت‌وگویی با دبیرخانه شورای معارف صدا، ضمن اعلام همراهی این رادیو با طرح پیامبر رحمت گفت: رادیو قرآن برنامه‌های متنوعی در رابطه با حضرت رسول اکرم(ص) و سیره ایشان تدارک دیده است که همراه با سایر شبکه‌های رادیویی به ترویج سبک زندگی آن بزرگوار در جامعه اسلامی بپردازد.
وی افزود: مسابقه رادیویی «بشری» کاری از گروه آموزش رادیو قرآن است که در آن به فرازهایی از نهج الفصاحه و آموزش آیات قرآنی مربوط به پیامبر رحمت می‌پردازد، این برنامه از شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 18 پخش می‌شود.
مدیر گروه قرآن و آموزش رادیو قرآن گفت: مجموعه «رحمت للعالمین» نیز که شامل 163 تلاوت کامل به روش "تحقیق" از اساتید برجسته در خصوص پیامبر رحمت نیز آماده و در حال پخش است، همچنین برنامه «خانه قرآن» نیز با موضوع سیره پیامبر اکرم(ص)، کاری از گروه آموزش با کارشناسی دکتر مجید نجف پور، روزهای زوج از ساعت 15:10 پخش می‌شود.
سلمان‌طاهری افزود: از دیگر برنامه‌هایی که در قالب این طرح تولید شده است، برنامه «یک آیه مهر» است که هرروز از ساعت 12:50 پخش می‌شود و در آن کارشناس برنامه حجت‌الاسلام محمد شیخ الاسلامی به شرح یک نکته از آیات قرآنی مرتبط با پیامبر رحمت می‌پردازد.
وی با بیان این که برنامه «صدای زندگی» نیز که با محور موضوعی سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) است، اظهار داشت: در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 11 روی آنتن رادیو قرآن می‌رود، همچنین در بخشی از برنامه «بهشت نور» کاری از گروه آموزش، به معرفی و متن خوانی کتاب «پیامبری برای همیشه» نوشته رحیم پور ازغدی با کارشناسی دکتر رضاخواه پرداخته می‌شود، این برنامه نیز روزهای پنج‌شنبه ساعت 11 تا11:30 از آنتن رادیو قرآن قابل دریافت است.
سلمان طاهری گفت: زیارت حضرت رسول(ص) هرروز صبح ساعت 6:40 ، پخش ترتیل سوره‌های ضحی وانشراح هر روز ساعت 18 و گلچین 500 حدیث نبوی در فواصل پخش برنامه‌ها از رادیو قرآن در قالب طرح بزرگ پیامبر رحمت پخش می‌شود.
گفتنی است، طرح پیامبر رحمت از سوی شورای معارف معاونت صدای رسانه ملی در سه ماهه پایان سال تدارک دیده شده است که شبکه‌های مختلف رادیویی در قالب این طرح با تولید و پخش برنامه‌های ویژه به ترویج سبک زندگی نبوی در جامعه می پردازند./907/د102/ن
ارسال نظرات