۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۵۲۷۵۳

اجرای طرح مشاوره چهره به چهره در حوزه علمیه مرند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) مرند از اجرای طرح مشاوره چهره به چهره و غیرحضوری طلاب با اساتید در جهت برنامه‌ریزی تحصیلی خبر داد.
مشاوره طلاب

حجت الاسلام غلامرضا انامق‌نژاد، مدیر حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: ضرورت مسأله مشاوره طلاب با اساتید خود در دوران تحصیل علوم دینی بر کسی پوشیده نیست، از این رو مدرسه علمیه مرند اقدام به اجرای طرح مشاوره چهره به چهره و غیرحضوری طلاب با اساتید کرده است.

 

وی با اشاره به این‌که اساتید مشاور در برنامه ریزی روزانه هر طلبه نیز بنا به اقتضای سنی و پایه تحصیلی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: اغلب قریب به اتفاق طلاب مدرسه از مشورت با اساتید در امر برنامه ریزی بهره های فراوانی برده اند که تأثیر آن در رفتار، گفتار و منش طلاب مشهود است.

 

حجت الاسلام انامق‌نژاد افزود: طلاب مدرسه به صورت حضوری و در بعضی موارد از راه مکاتبه‌ای در برنامه ریزی خود، راهنمایی خواسته و در موارد متعددی، مشورت جسته و برنامه خود را بازنگری می کنند، مشاوره ها عموما به صورت چهره به چهره و در محیطی آرام صورت می گیرند و سعی شده مطابق با آیات و روایات و سیره علمای ربانی باشد.

 

مدیر حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) مرند افزود: نکته قابل توجه در اجرای طرح مشاوره تحصیلی طلاب مرند، این است که به دور از اصول روانشناسی غربی بوده و منطبق بر قواعد متقن اسلامی برگرفته از کتاب و سنت است، افزون بر این‌که در طول سال تحصیلی از مشاوران مقطعی و اساتید اعزامی از حوزه‌های علمیه بزرگ کشور نیز استفاده می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های قرآنی این مرکز پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت فراگیری سواد قرآنی طلاب و تاکید فراوان مقام معظم رهبری الله بر این امر، واحد قرآن و عترت مدرسه اهتمام جدی بر برگزاری سلسله جلسات آموزشی از روخوانی تا صوت و لحن داشته است که با استقبال خوب طلاب مواجه شده‌ایم.

 

حجت الاسلام انامق‌نژاد آموزش روخوانی و روانخوانی، ترتیل، صوت و لحن، اذان و تواشیح را از جمله دوره‌های آموزشی قرآنی این مرکز علوم دینی برشمرد و گفت: برگزاری محفل انس با قرآن، محفل انس با ثقلین، مسابقات قرآنی، آموزش روضه خوانی و مرثیه سرایی، جلسه هفتگی توسل و زیارت آل یاسین در عصرهای جمعه به همراه مناجات با امام زمان(عج) از دیگر برنامه های حوزه است.

 

وی با اشاره به فعالیت های هیأت عزاداری طلاب حوزه علمیه مرند با عنوان بقیه الله الاعظم افزود: دعوت از مداحان و سخنرانان برجسته، طراحی ویژه نامه، هماهنگی با واحد آموزش جهت استفاده علمی از مناسبت های مذهبی، هماهنگی با واحد پژوهش جهت بهره برداری تحقیقی و پژوهشی و حرکت دسته عزاداری طلاب در سطح شهر از جمله برنامه های این هیأت عزاداری است.

 

مدیر حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) مرند تصریح کرد: با توجه به اهمیت و نقش توسل به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع)، و تاکید خاصه معصومین علیهم السلام و سیره علمای ربانی، از اول ماه محرم تا بیستم ماه صفر هر روز بعد از نماز صبح، زیارت عاشورا به همراه توسل دسته جمعی قرائت می شد.

 

وی در پایان برگزاری کارگاه تصحیح الصلاه، کارگاه تجزیه و ترکیب قرآن با رویکرد تربیتی، کارگاه تجزیه و ترکیب ادعیه و احادیث با صبغه ترجمه و مفاهیم، تلاوت نور روزانه یک صفحه از قرآن را از دیگر برنامه های فرهنگی و قرآنی حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) مرند برشمرد./935/ت302/ب

ارسال نظرات