۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۱۵۳۳۷۵
آیت الله نوری همدانی:

دستاوردهای ما در زمینه انرژی هسته ای مرهون خون شهدا است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: ما عزت، استقلال و پیشرفت خود در زمینه انرژی هسته ای را مدیون خون شهدا و از خود گذشتگی های آنان می دانیم.
بازديد آيت الله نوري همداني از نيروگاه اتمي بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید، عصر چهارشنبه در بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر، با بیان این که اسلام دین عظمت، عزت و اقتدار است، گفت: با توجه به اصولی که اسلام برای زندگی مسلمانان مقرر کرده است مسلمانان همواره با عزت و اقتدار زندگی می کنند.

این مرجع تقلید اصل نخست عزتمندی و اقتدار را کسب علم دانست و افزود: جوانان ایرانی توانستند بدون تکیه به سایر قدرت ها به صورت مستقل و با فکر، زحمت و تلاش به انرژی هسته ای دست یابند.

وی با بیان این که دومین اصل و مرحله رسیدن به عزت و اقتدار، ایمان است، اظهارداشت: بنا به فرموده قرآن کریم نقش ایمان در زندگی انسان بسیار روشن است.

حضرت آیت الله نوری همدانی، داشتن  قدرت حکومتی را به عنوان سومین اصل عزتمندی عنوان کرد و بیان داشت: تلاش اسلام دستیابی مسلمانان به حکومتی مستقل بوده و در همه عرصه ها به پیشرفت دست یابند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود نظام جمهوری اسلامی را نظام ولایی خواند و وحدت و اتحاد را به عنوان چهارمین اصل رسیدن به عزت و اقتدار مطرح کرد.

وی با بیان این که هر اندازه وحدت و اتحاد بیشتری داشته باشیم به قدرت بیشتری دست خواهیم یافت، افزود: داشتن قدرت جهادی قوی به عنوان اصل دیگری جهت رسیدن به اقتدار و عزت، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین احتراز و دوری از تولی به کفار و برخورد منفعلانه با دشمن را به عنوان اصل ششم دانست و با استناد به آیات قرآن کریم بیان داشت: مسلمانان هرگز نباید زیر سلطه کفار بروند.

این مرجع تقلید تلاش جهت رسیدن به استقلال را از اصول مهم کسب عزت و اقتدار برای یک جامعه عنوان کرد و گفت: باید تلاش خود را جهت رسیدن به خود کفایی و عدم وابستگی به کار بندیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مسأله مقاومت اقتصادی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، ابراز داشت: ما عزت، استقلال و پیشرفت خود در زمینه انرژی هسته ای را مدیون خون شهدا و از خود گذشتگی های آنان می دانیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: اکنون با داشتن جوانان مقتدر و قدرتمند، قدرت اقتصادی و نظام ولایی و اسلامی امیدواریم که مشکلات، یک به یک برطرف و به پیشرفت های چشمگیری دست یابیم./9454/پ202/ج

ارسال نظرات