۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۵۴۳۱۳

برنامه‌های کمیته امور بین‌الملل ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی تشریح شد

خبرگزاری رسا‌ ـ مسئول کمیته امور بین‌الملل ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: امسال به دلیل وقوع بیدای اسلامی و تلاش غرب به رهبری آمریکا برای منزوی کردن ایران با استفاده از ابزار تحریم مصمم تر شدیم تا برنامه‌های دهه‌فجر را گسترده‌تر و متنوع‌تر برگزار کنیم.
   دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمدباقر خرمشاد، مسئول کمیته امور بین‌الملل ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز شنبه هفتم بهمن‌ماه در دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت: امسال به دلیل وقوع بیدای اسلامی و تلاش غرب به رهبری آمریکا برای منزوی کردن ایران با استفاده از ابزار تحریم مصمم‌تر شدیم تا برنامه‌های دهه‌فجر را گسترده‌تر و متنوع‌تر برگزار کنیم.

وی بیداری اسلامی را تکثیر انقلاب اسلامی در جهان اسلام و یک فرصت مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: بیداری اسلامی قیام ملت‌های اسلامی علیه حاکمان و ریاست‌های جمهوری مادام‌العمر است.

مسئول کمیته امور بین‌الملل ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تلاش‌های غرب به رهبری آمریکا، بالنده‌تر شده است و تلاش می‌کنیم تا برنامه‌های دهه فجر را در خارج از کشور باشکوه‌تر از قبل برگزار کنیم.

خرمشاد با اشاره به این‌که بیست و دوم بهمن‌ماه روز ملی جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود عنوان داشت: برنامه‌های دهه فجر در نمایندگی‌ها و سفارتخانه‌های ایران در کشورهای خارجی به‌ویژه کشورهایی که مردم و مسئولین آنها همسویی بیشتری با انقلاب اسلامی دارند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:‌ در سی کشور در قاره‌های اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکا به‌ویژه آمریکای لاتین هفته‌های فرهنگی با دست‌کم چهارده موضوع و همچنین هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران در دوازده کشور برگزار می‌شود که فیلم‌ها دوبله و یا دارای زیرنویس به چهار زبان عربی، انگلیسی، اسپانیولی و روسی است.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزاری نمایشگاه عکس پیرامون دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در بیست و هشت نمایندگی ایران در خارج از کشور را از دیگر برنامه‌های کمیته امور بین‌الملل ستاد دهه فجر عنوان کرد و گفت: همچنین اقلام تبلیغی برای معرفی جمهوری اسلامی ایران در قالب سی‌دی و دی‌وی‌دی به نمایندگی‌های ایران ارسال شده است که باهمکاری سازمان صدا و سیما در تلویزیون هم نمایش داده می‌شود.

مسئول کمیته امور بین‌الملل ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: رونمایی از 31 مورد کتاب، راه‌اندازی یک کرسی اسلام شناسی و شش کرسی ایران شناسی، راه‌اندازی پنج اتاق ایران، دوره‌های آموزشی زبان فارسی و تجهیز کتابخانه‌ها از دیگر برنامه‌های این ستاد است.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برگزاری نمایشگاه‌های علمی، مسابقات ورزشی، مقاله‌نویسی و چاپ و نشر مقاله در نشریات خارج از کشور را از دیگر برنامه‌های کمیته امور بین‌الملل ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: از فرصت تلاقی میلاد پیامبراکرم(ص) و دهه فجر استفاده کرده و در این راستا شخصیت‌های علمی و قرآنی به کشورهای خارجی اعزام می‌شوند.

وی بیان داشت: اعزام صدنفر هنرمند به کشورهای خارجی از دیگر برنامه‌های کمیته امور بین‌الملل ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی است./956/پ2 02/ص

ارسال نظرات