۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۵۴۶۴۴

تبدیل امامزادگان مناطق مرزی به قطب‌های گردشگری مذهبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به موقعیت جغرافیایی مدفن امامزاده سیداسماعیل روستای زاویه در منطقه آزاد ارس از تبدیل این امامزاده به مکان گردشگری مذهبی خبر داد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در جریان بازدید از روند اجرای عملیات عمرانی و طرح توسعه امامزاده سیداسماعیل روستای زاویه هادیشهر بر تسریع در اتمام این پروژه تأکید کرد.

 

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و نیز قرار گرفتن مدفن این امامزاده در منطقه آزاد و مرزی ارس، از تبدیل این امامزاده به مکان گردشگری مذهبی خبر داد و گفت: امامزادگان مناطق مرزی بهترین مکان برای مقابله با تهاجم فرهنگی محسوب می شوند، اگر بتوانیم امکانات مناسب در این اماکن مهیا کنیم، می‌توانیم از این امامزادگان به عنوان پایگاه های فرهنگی و محل دفاع نرم استفاده کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر جهت‌دهی به نیات واقفان خیراندیش در مناطق مختلف استان اظهار داشت: کارشناسان این مرکز با نیازسنجی های انجام شده در هر منطقه آماده ارائه مشاوره به واقفان در چارچوب نیات خیران و در جهت گرایش مردم به وقف های نو هستند.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که جهت‌دهی به نیات واقفان بایستی با توجه به نیازهای روز جامعه اسلامی باشد، تصریح کرد: با توجه به نیازها و معضلات روز جامعه، بایستی وقف های جدید به سمت نیت‌هایی با موضوعات نوین سوق داده شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دنیا در حال پیشرفت بوده و به تناسب آن نیازهای جدیدی مطرح می شود، سعی می کنیم وقف ها نیز به سمت و سوی وقف های نوین گرایش یابد، در گذشته و با توجه به علاقه مردم بیشتر وقف ها در جهت عزاداری امام حسین(ع) و ساخت حسینیه و مساجد بوده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که بسیاری از نیازهای روز جامعه از جمله فقرزدایی، گسترش زمینه‌های پژوهشی و تولید علم با نیت‌های جدید وقفی برطرف خواهد شد، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سعی می شود، وقف های جدید به سمت وقف های نوینی همچون حفاظت محیط زیست، طب هسته ای و انرژی هسته ای سوق داده شود.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر جهت‌دهی نیات واقفان به مسائل روز و مبتلابه بوده است، گفت: در شرایط کنونی توجه به اشتغالزایی و مسکن جوانان از نیازهای ضروری جامعه به شمار می رود که می توان با نیات خدا پسندانه و وقف در این زمینه گام های مؤثری در این راه برداشت./935/پ203/ب

ارسال نظرات