۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۵۴۷۰۶

بازدید برگزیدگان المپیاد قرآنی جامعه المصطفی از دارالقرآن علامه طباطبایی

خبرگزاری رسا ـ برگزیدگان المپیاد قرآنی جامعه المصطفی العالمیه از دارالقرآن مفسر برجسته قرآن کریم حضرت آیت الله علامه طباطبایی بازدید کردند.
 دارالقرآن علامه طباطبايي در قم
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه میلاد حضرت رسول و امام جعفر صادق(ع) برگزیدگان المپیاد قرآنی جامعه المصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز از دارالقرآن مفسر برجسته قرآن کریم حضرت آیت الله علامه طباطبایی بازدید کردند.
در این مراسم همچنین حضرت آیت الله مکارم شیرازی در جمع بازدید کنندگان حضور یافت و به ایراد سخن پرداخت.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی امت اسلام با هر مذهب و آیینی را به وحدت و برادری فراخواند و با تاکید بر هوشیاری در قبال توطئه های دشمنان، گفت: با وجود نقطه وحدتی همچون قرآن چرا باید جامعه اسلامی دچار تشتت و اختلاف باشد؟
این مرجع تقلید راه اندازی دارالقرآن علامه طباطبایی را اقدامی ارزنده دانست و گفت: خوشبختانه به همت جمعی از دوستان در بیت و مرکز زندگی علامه طباطبایی دارالقرآنی به نام ایشان تاسیس شده که اقدامی ارزنده و با برکت است.
نجفی مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی نیز در این مراسم گزارشی از روند احداث این دارالقرآن ارائه و از عنایات ویژه رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، علما و شخصیت های حوزوی قدردانی کرد.
حجت الاسلام صالح معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه نیز در این دیدار گزارشی از هجدهمین المپیاد قرآنی جامعه المصطفی ارائه کرد و گفت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی عنایت ویژه ای به طلاب جامعه المصطفی العالمیه دارند و این مهم نشانه هوشمندی این مرجع تقلید است، چراکه طلاب غیر ایرانی دستاوردی برای انقلاب اسلامی هستند.
وی این المپیاد را بزرگ ترین رویداد قرآنی در جهان به دلیل برخورداری از تنوع مخاطب دانست و گفت: در این المپیاد بیش از هفتاد ملیت شرکت کردند، چهل کشور نیز به صورت مستقل مراحل مقدماتی مسابقات را گذراندند، از نظر مخاطب نیز هفده هزار نفر در مجموع مسابقات شرکت کردند
معاون فرهنگی جامعه المصطفی با بیان این این المپیاد از نظر تنوع موضوع در سی رشته قرآنی و حدیثی رقابت برگزار شد، گفت: معرفی ظرفیت گسترده حوزه های علمیه و مراجع از اهداف برگزاری این همایش بوده و خوشبختانه جامعه المصطفی دستاوردهای حوزه را در عرصه قرآن و حدیث به دیگر کشورها معرفی کرده است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات