۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۵۵۱۵۵

سلسله گفتمان‌های حوزوی با موضوع انقلاب در زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه فجر نشست‌های ویژه به همت مدیر حوزه علمیه زنجان، بسیج طلاب و دبیرخانه گفتمان های دینی در حوزه علمیه این شهر برگزار می شود.
دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و تجدید میثاق طلاب حوزه علمیه زنجان با آرمان های شهدا و امام خمینی(ره) امروز در مسجد حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان برگزار شد.

 

سید زین العابدین صفوی، استاد دانشگاه زنجان در این مراسم با اشاره به موضوع انقلاب اسلامی، جوانان و خودباوری اظهار داشت: یکی از برکات وجودی انقلاب اسلامی، تقویت روحیه خودباوری و عزت طلبی در جوانان و عدم وابستگی به بیگانه به خصوص انگلیس و آمریکا است و همین امر باعث پیشرفت کشور در تمام زمینه ها شده است.

 

وی افزود: مبنای انقلاب ایجاد روحیه ذلت ستیزی و استقلال طلبی در تمام عرصه ها و سرایت این روحیه در میان خانواده ها است و نقش طلاب و روحانیان در رساندن این آرمان و هدف انقلاب با راهکارهای تبلیغی مناسب به اقشار مختلف مردم بسیار ارزشمند است.

 

صفوی با اشاره به جایگاه اقتصاد در تأثیرپذیری فرهنگی و اعتقادی خانواده ها گفت: از لحاظ روانی کسی سخن مبلغان را باور دارد که وضعیت معاش و اقتصاد مردم را درک کرده و با آنها دلسوزی و در رفع فقر اقتصادی آنها تلاش کند، از این رو ساده‌زیستی علما و روحانیت در طول تاریخ موجب نفوذ کلام این قشر فرهیخته بوده است.

 

وی با بیان این‌که مسؤولان نظام بایستی با اعمال خود اعتماد و رضایت مردم نسبت به انقلاب اسلامی را ارتقاء بخشند، نه با گفتار و شعار، تأکید کرد: مسؤولان نظام در مقایسه با مدیران دوران قبل از انقلاب و سایر ممالک جهان به‌حق پاک و امانت‌دار هستند، نباید عملکرد عده‌ای معدود را به کل تعمیم داد.

 

گفتنی است، ادامه این گفتمان دوشنبه 16 بهمن از ساعت 14:30 با موضوع انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی و سه شنبه 17 بهمن از ساعت 11 با موضوع اقتصاد مقاومتی ایثار و شهادت به ترتیب با سخنرانی حجج اسلام فرجی و معبودی ادامه خواهد یافت.

 

لازم به ذکر است، این نشست‌های ویژه که با حضور طلاب و اساتید مدارس علمیه زنجان همراه است، به همت مدیر حوزه علمیه زنجان، بسیج طلاب و دبیرخانه گفتمان های دینی برگزار می شود./935/پ203/ب

ارسال نظرات