۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۱۵۵۳۱۸
دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان:

نهاد نمازجمعه در اداره انقلاب اسلامی نقش بسزایی دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صالحیان گفت: پس از این پیروزی بزرگ، نمازهای جمعه در اداره انقلاب نقش بسزایی داشته و دارند. جهان بینی و خط مشی ناب انقلاب و بعد از آن اداره جنگ تحمیلی از نهاد نماز جمعه تبیین و نهادینه شد.
حجت الاسلام محمد رضا صالحيان رييس مرکز رسيدگي به امرو مساجد استان اصفهان و رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان در خصوص اهمیت و جایگاه نماز جمعه در جامعه دینی گفت: همان گونه که هر خانواده ای برای مدیریت نیازمند متولی و سرپرست است و امت اسلامی نیز در حکم یک خانواده است که به تعبیر حضرت رسول(ص)، پیامبر اکرم و حضرت علی(ع)، پدران این امت هستند. و به همین ترتیب در هر شهری ما به پدر نیازمند هستیم که این پدر شهر را به سمت خدای متعال راهنمایی کند. امروز نیز ائمه جمعه در نقش پدر وراهنما عمل می کنند و مردم با حضور در نمازهای جمعه می توانند از فوائد زیادی بهره بگیرند.

 

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با اشاره به ضرورت و آثار نماز جمعه خاطرنشان کرد: این که در قرآن بر تعاون بر روی کارهای خیر نیک تأکید شده است، تنها به همکاری و تعاون در امور اقتصادی محدود نمی شود، بلکه نشر و مشارکت در نیکی ها نیز مصداق این آیه است و نماز جمعه یکی از مصادیق تعاون امت اسلامی در نشر نیکی و حسنات است. نماز جمعه سمت و سوی حرکت امت به  سمت خدا را تعیین و اخلاق و معنویت فرد در امور روزمره و اجتماعی را تنظیم و تقویت می کند.

 

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به عظمت و اهمیت نماز جمعه از منظر معصومین تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص)، می فرمایند اگر کسی 3 مرتبه نماز جمعه را بدون دلیل ترک کند، باید در ایمان او شک کرد. این حدیث و احادیث مشابهی که بر ضرورت این امر عبادی تاکید می کند، نشان دهنده اهمیت آن و نقش سازنده این نماز عبادی، سیاسی در پرورش و رشد اخلاق فردی و اجتماعی است که مورد غفلت واقع می شود.

 

حجت الاسلام صالحیان اظهار داشت: سنگ بنای اولیه ساختمان انقلاب بر یک بنیان دینی شکل گرفت و عاشورای امام حسین(ع)، منبر و  روضه حضرت و مساجد و شخصیت امام خمینی(ره)، انقلاب را در یک مسیر ناب دینی  پیش برد و به پیروزی رساند و پس از این پیروزی بزرگ، نمازهای جمعه در اداره انقلاب نقش بسزایی داشته و دارند. جهان بینی و خط مشی ناب انقلاب و بعد از آن اداره جنگ تحمیلی از نهاد نماز جمعه تبیین و نهادینه شد.

 

وی در خصوص نقش برجسته نماز جمعه در سال های اخیر تأکید کرد: در سال های اخیر که هجمه دشمنان و توطئه های آنان سنگین و پیچیده شده است، تریبون نماز جمعه به خوبی این توطئه ها را خنثی کرده است.  نماز جمعه همیشه به عنوان یک پایگاه دینی، در نزدیک کردن دلها به یکدیگر در کوران حوادث سیاسی و وحدت مردم نقش آفرین و ممتاز بوده و هست. رهبر انقلاب نیز به دلیل اهمیت این تریبون، مسائل مهم و راهبردی، سیاسی  نظام را در نماز جمعه تبیین و بازگو می کنند و به همین دلیل نمازهای جمعه ایشان همیشه مؤثر و پر مخاطب بوده است.

 

وی در پایان با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری نماز جمعه در استان افزود: هم اکنون در 68 شهر استان نماز جمعه برگزار به صورت منظم و منسجم و با حضور ائمه جمعه ای که بیشتر آنان از ایثارگران انقلاب اسلامی به شمار می آیند برگزار می شود و  با برگزاری اولین نمازجمعه در شهر نصرآباد هم زمان با ایام الله فجر انقلاب اسلامی، در 20 بهمن، تعداد نمازجمعه‌های استان به شصت و نه نماز جمعه می‌رسد./939/ت302/س

 

ارسال نظرات