۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۵۶۲۱۰
در درس خارج مطرح شد؛

تجلیل آیت الله مکارم از حضور حماسی مردم در راهپیمایی/ واکنش به اخلال در سخنرانی رییس مجلس

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تجلیل از حضور حماسی و باشکوه مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن از اتفاقات رخ داده در جلسه سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس در قم ابراز تاسف کرد.
درس خارج آيت الله مکارم شيرازي درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، از حضور پرشور، حماسی و باشکوه  اقشار مختلف مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن تجلیل کرد.
وی در ادامه با ابراز تاسف از اتفاقات پیش آمده در جلسه سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی در روز 22 بهمن،‌ از بدرفتاری عده ای علیه علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و اخلال در سخنرانی وی انتقاد کرد.
این مرجع تقلید اظهار داشت: بحمدالله دیروز راهپیمایی بسیار باشکوهی برگزار شد و مردم نشان دادند که در صحنه دفاع از انقلاب حاضرند.

این استاد برجسته حوزه تأکید کرد: مردم توجه دارند و حساب مشکلات را از مسائل و خطراتی که اصل این نظام را تهدید می کند جدا می کنند و بحمدالله حضور بسیار خوبی در راهپیمایی داشتند.

این مرجع تقلید در ادامه با ابراز تأسف از اخلال عده ای در جلسه سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی در حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) این حرکت را زشت خواند و تأکید کرد: مسؤولان مشغول بررسی این مسأله هستند تا ریشه های آن را پیدا کنند.

وی با بیان این که باید جلوی کارهای خودسرانه گرفته شود، گفت: اگر افرادی فریب خورده اند باید آنها را توجیه کرد، اگر هم ریشه های انتخاباتی دارد باید به صورت پخته، عاقلانه و حساب شده این مسأله را حل کرد؛ چراکه همه آقایان، علما، فضلا، مراجع و طلاب نگران هستند و منتظر اعلام مسؤولان می باشند.
 

گفتنی است، حضرت آیت الله نوری همدانی نیز در تماس تلفنی با دکتر علی لاریجانی، ضمن ابراز تاسف و فاجعه بار خواندن اتفاق روز ۲۲ بهمن درقم، اقدام افرادی را که حرمت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و سالروز جشن بزرگ انقلاب را رعایت نکردند، را تقبیح کرد./924/پ202/ج

ارسال نظرات