۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۵۶۲۶۰
معرفی پایان‌نامه های حوزوی؛

مکتب هنری احمد بن موسی

خبرگزاری رسا - پایان نامه الله بخش بهار سعدی، دانش آموخته دوره سوم تهیه‌کنندگی سیما دانشکده صدا و سیما قم با عنوان «مکتب هنری احمد بن موسی (معروف به شاهچراغ)» تدوین شد.
چکيده پايان نامه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشکده صدا و سیما قم، الله بخش بهار سعدی، دانش آموخته دوره سوم تهیه‌کنندگی سیما دانشکده صدا و سیما قم پایان‌نامه «مکتب هنری احمد بن موسی (معروف به شاه‌چراغ)» را تدوین کرد.
بر اساس این گزارش،‌ چکیده این پایان نامه بدین شرح است:
چکیده:
مسأله اصلی و هدف تحقیق ما، معرفی شخصیت امامزاده جلیل‌القدر احمد بن موسی الکاظم(ع) است و همچنین تأثیر بقعه و بارگاه این امامزاده در مردم استان فارس و خصوصاً در مردم شیراز. تأثیراتی از قبیل: پرورش هنرمندان شاعر، تربیت و پرورش علماء بزرگ، زنده کردن بعضی از احکام اسلام مثل وقف و غیره.
معرفی شخصیت احمد بن موسی را در دو مرحله از زندگی ایشان بررسی کرده ایم:
مرحله اول زندگی امامزاده احمد بن موسی در مدینه قبل از شهادت پدر، و مقام و موقعیت این امامزاده نزد پدرش امام هفتم(ع)؛
مرحله دوم: زندگی احمد بن موسی بعد از شهادت امام هفتم که ماجرای تحسین برانگیز و رد بیعت مردم به برادر بزرگوارش امام رضا(ع) و فریفته ظاهر دنیا و روی کرد مردم دنیا نشدن؛
و بعد از آن: توطئه مأمون و واگذاری ولایتعهدی به علی بن موسی و فراخوان امام رضا(ع) از مدینه به مرو که سبب شد امامزاده احمد بن موسی همراه برادران و خویشاوندانش از مدینه به قصد مرو به طرف ایران حرکت کنند و در نتیجه در مسیر حرکت به طرف مرو، در نزدیکی شیراز در محلی به نام خان زنیان به شهادت رسید.
علاقمندان می‌توانند برای دریافت اصل پایان نامه به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشکده صدا و سیما قم مراجعه کنند.//9191د102/ی
ارسال نظرات