۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۱۵۶۴۵۹
حجت‌الاسلام و المسلمین آقاتهرانی:

یکی از راه‌های کلیدی برای نجات، توسل است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در گرفتاری‌های اجتماعی، اخلاقی، سیاسی، خانوادگی یکی از راه‌های کلیدی برای نجات، توسل است اظهار داشت: پس از چهل سال توبه حضرت آدم(ع)، کلیدی که قفل شکسته را باز کرد توسل بود.
حجت‌الاسلام آقاتهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شامگاه روز سه‌شنبه بیست و چهارم بهمن‌ماه در مراسم توسل برای شفای آیت‌الله خوشوقت در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در خیابان شریعتی تهران توسل به ائمه معصومین(ع) را بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: بسیاری از مسلمانان به بهانه‌های مختلف از توسل محروم هستند درحالی‌که توسل و توجه خاص به ساحت مقدس ربوبی و واسطه قراردادن اهل‌بیت(ع) به‌عنوان آبرومندان به درگاه الهی یک سنت دیرینه است.

وی در ادامه این مطلب با بیان این‌که در گرفتاری‌های اجتماعی، اخلاقی، سیاسی، خانوادگی یکی از راه‌های کلیدی برای نجات، توسل است اظهار داشت: پس از چهل سال توبه حضرت آدم(ع)، کلیدی که قفل شکسته را باز کرد توسل بود و انسان باید توسل کند تا صدای او را بشنوند و به‌سرعت جواب بدهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین آقاتهرانی با بیان این‌که آیت‌الله خوشوقت راه درست را به ما نشان داده است و عمری را در مسیر تربیت انسان‌ها صرف کرده است ابراز داشت: شخصیت کسانی که مقداری حشر و نشر با علمای اهل معنا دارند با دیگران تفاوت دارد و خلق‌وخوی او را می‌گیرند به‌طوری‌که وقتی دونفر را می‌بینم از روی برخورد و طرز رفتارشان تشخیص می‌دهم که درمحضر کدامیک از بزرگان بوده‌اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاکله انسان به‌دلیل نشست و برخاست با انسان‌های صالح، والا، پاکدامن و پرهیزگار به‌خوبی تغییر می‌کند که یکی از آن انسان‌ها در تهران آیت‌الله خوشوقت است که انشاالله به سلامت به کشور بازگردند و قدرشان را بدانیم.

وی با اشاره به این‌که باید فرصتی را برای خلوت با خداوند متعال بگذاریم ابراز داشت: کسی که موفق به نمازشب می‌شود، رزقش وسیع می‌شود که برخی فکر می‌کنند این به‌معنای زیادشدن پول است درحالی‌که پول کمترین مسئله در روزی است اما فکر درست، عبادت و بندگی خدا، خدمت به خلق، خدمت به خود از مصادیق رزق است.

حجت‌الاسلام و المسلمین آقاتهرانی تصریح کرد: مردم کار و زندگی خود را تعطیل کرده و در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن‌ماه شرکت کردند که این نشان می‌دهد دشمن کور خوانده است و این راهپیمایی یک عبادت محض است./956/پ202/ص

ارسال نظرات