۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۵۷۰۵۳
از سوی سخنگوی دستگاه قضا؛

احکام متهمان پرونده فساد بزرگ بانکی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود با حضور خبرنگاران، احکام 25 متهم پرونده فساد بزرگ بانکی که چهار نفر آنان به اعدام محکوم شده اند، را اعلام کرد.
حجت الاسلام محسني اژه اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری که امروز دوشنبه سی‌ام اسفندماه برگزار شد، گفت: احکام تعدادی از متهمین پرونده فساد بزرگ بانکی روز سی ام بهمن ماه در دیوان عالی کشور صادر شد که برای اجرای حکم به شعبه برمی‌گردد.

احکام متهمان پرونده فساد بانکی به این شرح است:

1ـ مه‌آفرید خسروی، رییس این گروه به جرم اخلال در نظام بانکی کشور و پولشویی مفسد فی‌الارض شناخته و به اعدام، ردمال و جزای نقدی به‌میزان یک‌چهارم مبلغ بیست و پنج هزار میلیارد و هفتصد و بیست و نه میلیون و هشتصد هزار ریال محکوم شد.

2ـ بهزاد بهزادی، معاون حقوقی این گروه به‌جرم اخلال در نظام بانکی کشور و پولشویی مفسد فی‌الارض شناخته و به اعدام و پرداخت یک‌چهارم مبلغ بیست و پنج هزار میلیارد و هفتصد و بیست و نه میلیون و هشتصد هزار ریال محکوم شد.

3ـ ایرج شجاعی فرزند عنایت، معاون مالی این گروه به‌جرم اخلال در نظام بانکی کشور و پولشویی مفسد فی‌الارض شناخته و به اعدام و پرداخت یک‌چهارم مبلغ بیست و پنج هزار میلیارد و هفتصد و بیست و نه میلیون و هشتصد هزار ریال محکوم شد.


4ـ سعید کیانی رضازاده مدیر بانک صادرات گروه ملی اهواز مفسد فی‌الارض شناخته به‌جرم دریافت رشوه به اعدام و استرداد و پرداخت جزای نقدی به‌مبلغ بیست و سه میلیارد و پانصد میلیون ریال محکوم شد.

5ـ سعیدرضا محمودی فرزند محمدحسین، رییس بانک ملی کیش به حبس ابد، انفصال دائم از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی به‌مبلغ یک‌چهارم از هجده هزار میلیارد ریال محکوم شد.

6ـ علیرضا ریاضی، سرپرست منطقه بانک صادرات اهواز به پانزده سال حبس و انفصال از مشاغل دولتی به‌مدت موقت محکوم شد.

7ـ طهماسب نصیری، مدیر مجموعه خدمات عمومی فولاد اهواز به بیست سال حبس و پرداخت صد و سی و هفت میلیارد و ششصد میلیون ریال اموال دریافتی بابت رشوه و معادل همین مبلغ جزای نقدی و پرداخت عوائد حاصل از پولشویی محکوم شد.

8ـ خدامراد احمدی، معاون وزیر به ده سال حبس، پرداخت نهصد میلیون تومان، پرداخت جزای نقدی به‌همین مقدار و محرومیت از مشاغل دولتی به‌مدت موقت محکوم شد.

9ـ عبدالرضا رسولی به بیست سال حبس و ردمال به‌مبلغ سی‌میلیارد ریال و برگرداندن یک دستگاه خودروی سانتافه محکوم شد.

10ـ ابوالفضل گلزاری، واسطه پرداخت رشوه به سه سال حبس محکوم شد.

11ـ مجید اسعدی الموتی، فرزند ولی‌الله، معاون وزیر راه وقت به ده سال حبس، هفتاد و چهار ضربه شلاق، انفصال دائم ازخدمات دولتی و استرداد وجهی که به‌عنوان رشوه گرفته بوده و معادل آن پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

12ـ شاپور رهنمای ذکاوت از مدیران کل وزارت راه به ده‌سال حبس، هفتاد و چهار ضربه شلاق، انفصال دائم از خدمات دولتی، رد مبلغ رشوه و جرای نقدی به‌مبلغ دویست و شصت و شش هزار دلار محکوم شد.

13ـ علی امیری، از مدیران کل وزارت راه به ده سال حبس، هفتاد و چهار ضربه شلاق، انفصال دائم از خدمات دولتی، و جزای نقدی به‌مبلغ صد و شصت و هشت هزار یورو محکوم شد.

14ـ کامران رادپویا فرزند علی اکبر، مدیرعامل یکی از شرکت‌های وابسته به وزارت راه به پنج سال حبس، ردمال و استرداد وجه دریافتی به‌عنوان رشوه محکوم شد.

15ـ محمد علی‌یار دستجردی به یک‌سال حبس و پرداخت یک چهارم مبلغ بیست و سه میلیارد و نهصد میلیون ریال محکوم شد.

16ـ بهرام دهستانی فرزند فیروز به دوسال حبس و پرداخت یک‌چهارم از وجوه حاصل از پولشویی به‌مبلغ ششصد و هشتاد و شش میلیارد و چهارصد میلیون ریال محکوم شد.

17ـ امیر رضا موجودی فرزند علی که در شرکت لوشان کار می‌کرده است به پنج سال حبس و جزای نقدی به‌مبلغ ششصد و هشتاد و شش میلیارد و چهارصد میلیون ریال و همچنین شش ماه حبس محکوم شد.

18ـ احسان نجیب به دوسال حبس و پرداخت جزای نقدی به‌مبلغ ششصد و هشتاد و شش میلیارد و چهارصد میلیون ریال محکوم شد.

19ـ سعید خسروی فرزند محمدحسین به هشت سال حبس محکوم شد.

20ـ جمیله استوار فرزند ایرج به سه سال حبس که یک‌سال آن به لحاظ وضعیت سنی وی و این‌که کارمند این گروه بوده، به جزای نقدی به‌مبلغ صدمیلیون ریال محکوم شد که برای رسیدگی بیشتر به دادگاه ارسال شده است.

21ـ عاطفه حسی به سه سال حبس که یک‌سال آن به جزای نقدی به‌مبلغ صد میلیون ریال تبدیل شده است.

22ـ علیرضا بافته‌چی به ده سال حبس، هفتاد و چهار ضربه شلاق، سه سال انفصال از خدمات دولتی و محرومیت از مشاغل دولتی و عمومی به ‌مدت بیست سال و پرداخت پانصد و پنجاه میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

23ـ علیرضا بهارلوی فرزند لطف‌الله به دوسال حبس محکوم شد.

24ـ محمود سروری فرزند مهدی به سه سال حبس محکوم شد.

25ـ محمدرضا شهیدی‌تبار فرزند رحیم به دو سال حبس، رد مبلغ دوازده میلیارد و چهارصد میلیون ریال و جزای نقدی به‌میزان یک‌چهارم از مبلغ فوق محکوم شد./956/پ202/ج

 

ارسال نظرات