۰۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۵۷۵۸۹
آیت الله علم الهدی:

رهنمودهای رهبری ارشاد مستحبی نیست که بگوییم ما مخالف یا موافق هستیم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربیجان شرقی، تأکید کرد: با وجود تبیین صریح رهبری اگر کسی ادعا کند که از فرمان رهبری اطاعت می کنم اما نظرشان را قبول ندارم، با ولایت زاویه دارد.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی ضمن تقدیر از حماسه آفرینی مردم در 22بهمن، این حضور پر شور را برگرفته از عشق آنان به اهل بیت و ولایت دانست.

وی با اشاره به حادثه به توپ بستن گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) در صد سال پیش و تقارن تاریخ شمسی و قمری آن در سوم اسفندماه سال جاری، اظهار داشت: این حادثه در اثر کینه و بغض شدید جریان استکبار با پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) رخ داد.

رابطه ما با امریکا، رابطه گرگ و میش خواهد ماند

آیت الله علم الهدی در ادامه،  سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان را نقطه عطفی در تبیین اصول سیاست داخلی و خارجی برشمرد و گفت: ایشان در بخش سیاست خارجی مشخص کردند که ما هیچ گاه نمی توانیم با امریکا تعامل داشته باشیم و دست در دست امریکای خون خوار بگذاریم و همان رابطه گرگ و میش که امام خمینی(ره)فرمودند، امروز هم با همان قوت دنبال می شود.

نماینده خبرگان رهبری افزود: آمریکا درنده ای با مشت آهنین است که گاهی روی آن دستکش مخملی کشیده و پیشنهاد مذاکره می دهد و گاهی هم با همان مشت آهنین می آید و تحریم های فلج کننده را اعمال می کند که در هر دو حالت، خواست او یکی است؛ چنانکه رهبری فرمودند هم مذاکره و هم تحریم های امریکا برای این است که ما از آرمان های دینی و انقلابی خود عقب نشینی کنیم.

مذاکره و تحریم هر دو به قصد عقب نشینی ایران پیگیری می شود

وی با بیان این که مذاکره شان هم برای دست برداشتن ایران از انرژی هسته ای است و تفاوتی با تحریم و زورگویی ندارد، ابراز داشت: استکبارستیزی به عنوان یک اصل در سیاست خارجی ما تثبیت شده است، بنابراین سردمداران برخی جریانات لائیک، پشت تریبون، ژست تنش زدایی با امریکا به خود نگیرند.

 

مردم خشم و احساس خود را کنترل کنند

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: رهبری در تبیین سیاست داخلی نیز، وظیفه مسؤولان را با وجود هرگونه اختلاف سلیقه، رسیدگی و خدمت به امور مردم دانسته و از مردم نیز خواستند مدیریت خشم و احساس داشته باشند. مردمی که در کنار ستون خیمه نظام ایستاده اند باید بدانند رهبر معظم انقلاب کنترل احساس و خشم را به عنوان یک تکلیف مشخص کرده اند.

 

امام جمعه مشهد گفت: رهبری با محکومیت جریان حرم حضرت معصومه(س) و حرم امام، نشان دادند که شما مردم جان نثار انقلاب و رهبری، همه کارتان باید در خدمت مصالح نظام باشد نه این که به قیمت مقابله وضربه به نظام تمام شود؛ در همه حرکت های ارزشی و امر به معروف و نهی از منکرهای خود باید به مصالح و اولویت های نظام توجه داشته باشیم.

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ارشاد مستحبی نیست که بگوییم ما مخالف یا موافق هستیم

وی یادآور شد: با وجود تبیین صریح رهبری اگر کسی ادعا کند که از فرمان رهبری اطاعت می کنم اما نظرشان در خصوص استیضاح را قبول ندارم، با ولایت زاویه دارد زیرا اگر به اطاعت است، اقلیت های مذهبی هم اطاعت می کنند، مهم تسلیم است. رهبر معظم انقلاب، ارشاد مستحبی که نمی کنند که بگوییم ما مخالف یا موافق هستیم. تبیین سیاست می کنند یعنی غیر از این سیاست، خلاف است؛ مردم باید این ها را بشناسند و بدانند این افراد در صورت اصرار بر مواضع شان، مصداق بارز ضد ولایت فقیه هستند.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به موافقت مسؤولان و تصویب موتورسواری بانوان، اظهار داشت: بنده با ورزش زنان موافق هستم و آن را همچون غذا ضروری می دانم اما با شرکت آنان در مسابقات بین المللی مخالفم چرا که ورزش زنان نیز باید همچون سایر عرصه های زندگی شان، مقید به عفاف و حجاب باشد.

همچنان با ورزش های تبرجی زنان در برابر مردان نامحرم مخالفم

وی با بیان این که ورزش های تبرجی زن در برابر مردان نامحرم حرام است، تأکید کرد: این که برخی مسؤولان مرتبط در این امر گفته اند بنده از موضع خود برگشته ام، درست نیست. من رسما اعلام می کنم این کار خلاف شرع و حرام است و این که پیگیری نکرده ام به دلیل برگشتن از موضع نیست بلکه به دلیل رعایت مصالح نظام است.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: مراجع تقلید هم فتوا داده اند که این کار معصیت خدا و منکر بارز شرعی است؛ شما نباید توقع داشته باشید هر کار کردید رهبری شخصا به میدان بیایند و تذکر بدهند بلکه سربازی ولایت یعنی همین که هر جا خطایی دیدیم متذکر شویم.

 

 امام جمعه مشهد خطاب به تصویب کنندگان این مسأله خاطرنشان کرد: اگر فکر می کنید با این کارها می توانید یک مشت بی دین را برای یارگیری در انتخابات به خود جذب کنید، اشتباه می کنید چرا که اکثر مردم متدین هستند و رأی متدینان سرنوشت ساز است.

 

وی در خطبه نخست نیز با اشاره به آیه نهم سوره جمعه، شرکت در نماز جمعه را نشانه ایمان انسان دانست و گفت: با وجود این که مفسران اغلب، عبارت «نودی» در این آیه شریفه را به اذان تعبیر کرده اند، به استناد روایاتی که از گوش دادن امام جمعه و مردم نمازگزار در پای منبر، به اذان روز جمعه سخن می گویند، نمی شود گفت منظور از ندا، تنها اذان است.

 

امام جمعه مشهد اضافه کرد: اگر بناست مردم اذان را در نماز جمعه گوش دهند طبعا باید پیش از اذان به میعادگاه نماز امده باشند بنابراین مقصود از «ندا دادن»، اعلام رسانه ای و عمومی نماز جمعه است نه صرفا اذان روز جمعه؛ چنانکه اصحاب پیامبر(ص) نیز از روز پنجشنبه برای نماز جمعه اماده می شدند./930/پ201/ج

 

ارسال نظرات