۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۵۸۵۲۰
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

پیشنهاداتی که نافی حقوق ایران باشد مردود است/ رسانه ها از انتشار اخبار تنش آفرین دوری کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران، ادعای برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر اینکه ایران بر توقف غنی‌سازی بیست درصدی موافقت کرده است را بی‌اساس دانست و گفت: هر نوع پیشنهاد هسته‌ای که نافع حقوق حقه ملت ایران نباشد، از نظر ملت مردود است و هیچ مقامی حق هیچ نوع سازش را در این جهت ندارد.
اقامه نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، مذاکرات اخیر دبیر شورای عالی امنیت ملی با گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مواضع 1+5 در این نشست نسبت به گذشته بهتر و واقع‌بینانه‌تر بود.

 

وی ادعای برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر این که ایران بر توقف غنی‌سازی بیست درصدی موافقت کرده است را بی‌اساس دانست و افزود: ملت ایران انرژی هسته‌ای صلح آمیز را حق مسلم خود می‌داند و درصد غنی‌سازی هم به کسی ارتباط ندارد، به مقداری که ایران نیاز دارد از این حق خود استفاده می‌کند.

 

امام جمعه موقت تهران به سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا که گفته است هرگز نخواهیم گذاشت ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، اشاره کرد و گفت: اگر سلاح هسته‌ای در برنامه ملت ایران منظور نشده، نه از باب این است که منتظریم رییس جمهور آمریکا اجازه دهد، بلکه از این جهت است که فتوای رهبر معظم انقلاب بر حرمت ایجاد سلاح هسته‌ای است.

 

فتوای رهبری و اخلاق انسانی بازدارنده تولید سلاح هسته‌ای

 

وی با بیان این که ملت ایران از هیچ قدرتی تاکنون نترسیده و از این به بعد هم نمی‌ترسد، تولید سلاح هسته‌ای را جنایت علیه بشریت عنوان و تصریح کرد: اگر نبود که دین و اخلاق انسانی ما دست ما را بسته‌ است، در تأسیس سلاح هسته‌ای اگر بنا داشتیم این کار را انجام دهیم، هیچ قدرتی و هیچ ابرجنایتکاری حتی آمریکا قدرت جلوگیری این مسأله را در مقابل ملت ایران نداشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی خطاب به مستکبران متذکر شد: پاکستان و هندوستان سلاح هسته‌ای دارند و کره شمالی اخیرا به سلاح هسته‌ای دست یافته است، شما در برابر این کشورها کاری نتوانستید بکنید چه برسد به کشوری که 34 سال با همه قدرت‌های تا بیخ دندان مسلح مبارزه کرده و جنگ نظامی هشت ساله همه دنیا را علیه خود با پیروزی پشت سر گذاشته است.

 

وی با تأکید بر این که اگر درباره سلاح هسته‌ای اقدامی نمی‌کنیم براساس اعتقادات ما و براساس نظر رهبری نظام اسلامی ایران است، گفت: هر نوع پیشنهاد هسته‌ای که نافع حقوق حقه ملت ایران نباشد، از نظر ملت مردود است و هیچ مقامی حق هیچ نوع سازش را در این جهت نخواهد داشت.

 

اقتدار و ایستادگی در برابر همه قدرت‌های تجاوزگر

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم‌‌(ص) از سوی سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود:‌ پیام این رزمایش، اقتدار ملت و حرکت در مسیر پیشرفت به سوی تأمین سلاح‌های بازدارنده‌ای است که دشمن را نسبت به ما مأیوس کند.

 

وی پیام دیگر این رزمایش بزرگ را ایجاد امنیت نسبت به کشورهای منطقه عنوان و اظهار کرد: یک کشور قدرتمند مانند ایران در کنار کشورهای منطقه است و با هیچ کشوری جز برادری، صفا و ارتباط سازنده هدفی ندارد؛ کشورهای منطقه بدانند که اگر در در روزهای سخت در پرتو ارتباطات اسلامی با ایران باشند، برای امنیت آنها هم مؤثر خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی به همه کسانی که در خیالشان می‌گویند همه طرح‌ها روی میز است و آن را به عنوان تهدید علیه ملت ایران مطرح می‌کنند، هشدار داد: با داشتن سپاه غیور و دانشمندان متبحر در ساختن تجهیزات دفاعی و پیشرفت‌های جهشی تا به امروز پیروز بوده‌ایم و از این به بعد هم با این حرکت جهشی و اتکای به خدا و ایمان عمیق و اعتقادات راسخ در برابر همه قدرت‌های متجاوز در صورت قصد تجاوز خواهیم ایستاد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس اشاره کرد و با بیان اینکه انتظار ما از دولت و مجلس رعایت برنامه‌ریزی‌های صحیح و قرار گرفتن اولویت‌های کشور در صدر برنامه‌ریزی‌ها است، تأمین معیشت طبقات کم درآمد، کنترل قیمت‌ها، نظارت دقیق بر بازار، رفع بیکاری، بالا بردن ارزش پول ملی، ایجاد ثبات ارزی و توجه کافی به سفارش‌های رهبر معظم انقلاب درباره تولید ملی و سرمایه ایرانی را از اولویت‌های مهم برشمرد.

 

پرهیز رسانه‌ها از انعکاس اخبار تنش‌زا

 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در این مقطع حساس انتظار دینی و اخلاقی و ملی ما نسبت به آن حقی که این مردم به گردن مجلس، دولت و همه مسؤولان دارند آن است که بگومگوها تمام شود، حاشیه‌سازی‌ها و هر نوع تنش و سلب آرامش فکری از مردم پیش از انتخابات که به تعبیر رهبرمان که خیانت به این ملت است، از بین برود.

 

وی تأکید کرد: همگان دست وحدت دهند و همفکری کنند تا برنامه‌ها دقیق‌تر و براساس واقعیات کشور انجام شود و مسأله شکوفایی اقتصاد مقاومتی که هم حرکت و پیشرفت در آن باشد و هم رفع معضلات و مشکلات طبقاتی که در مسأله معیشتی مشکل دارند، منظور شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که رسانه‌ها کشور را خانه خود بدانند و از انعکاس هر چیزی که مضر این خانه است پرهیز کنند، گفت: نباید همدلی، همراهی و هم‌افزایی تبدیل به هیاهو شود، از رسانه ملی و صدا و سیما توقع داریم از انعکاس هر مسأله‌ای که تنش را تجدید می‌کند و افکار و آرامش فکر را به هم می‌ریزد، پرهیز کنند. /920/پ201/ج

ارسال نظرات