۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۵۸۵۲۱

مراسم اختتامیه کنگره علامه سید نعمت الله جزایری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه کنگره علامه سید نعمت الله جزایری با حضور علما، روحانیت و فضلای سراسر کشور برگزار شد.
آيين اختتاميه کنگره محدث کبير علامه سيد نعمت الله جزايري رونمايي از تمبر يادبود محدث کبير علامه سيد نعمت الله جزايري رونمايي از کتاب محدث کبير علامه سيد نعمت الله جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم اختتامیه کنگره علامه سید نعمت الله جزایری  با حضور علما، روحانیت و فضلای سراسر کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص علامه سید نعمت الله جزایری در دیدار با ستاد برگزاری این کنگره پخش شد.

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در سخنانی با خیر مقدم به حاضران با اشاره به حضور سه هزار نفر در مراسم افتتاحیه این کنگره در شهرستان شوشتر اظهار داشت: بیش از 15 ماه همکاران در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن مفاخر استان با نظارت آیت الله موسوی جزایری جهت برگزاری با شکوه این مراسم تلاش کردند.

 وی نتیجه این زحمات را دریافت مقالات مختلف پیرامون زندگی و شخصیت علمی علامه جزایری عنوان کرد و افزود: 18 مقاله برتر در نشست علمی به ریاست آیت الله موسوی جزایری انتخاب شدند.

سخنرانی سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهم ترین برنامه مراسم اختتامیه این کنگره بود.

رونمایی از تمیر یادبود و تندیس علامه سید نعمت الله جزایری و تقدیر و اهدای لوح سپاس به پژوهش های ارائه شده برتر از دیگر برنامه این آیین به شمار می رفت.

بنا بر این گزارش، مراسم اختتامیه کنگره علامه سید نعمت الله جزایری که قرار بود در محل تالار اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برگزار شود به تالار امام رضا(ع) شهرک نفت تغییر یافت.

قابل ذکر است، مراسم افتتاحیه این کنگره روز گذشته در تالار رسالت شهرستان شوشتر با پیام رهبر معظم انقلاب و حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و سخنرانی حضرات آیات موسوی جزایری و استادی و حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فر برگزار شد.

گفتنی است، سید نعمت الله جزایری فرزند سید عبدالله که به دوازده واسطه نسب او به عبدالله پسر موسی بن جعفر می رسد یکی از اعلام بزرگ شیعه در اواخر قرن یازدهم و اوایل قرن دوازدهم هجری است که به سید جزایری معروف است./9464/پ202/س

ارسال نظرات