۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۵۹۰۶۶
حجت الاسلام انتظاری:

ارتقای سطح آموزشی مدارس شهرستانی در اولویت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه فضای آموزشی و سطح کیفی آموزش و پژوهش در مدارس علمیه شهرستانی در اولویت قرار دارد.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در بازدید از حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان ملکان اظهار داشت: مدارس علمیه شهرستانی در استان آذربایجان‌شرقی طی چند سال گذشته، روند به رشدی در مسائل مختلف آموزشی و پژوهشی داشته اند.

 

وی با بیان این‌که استقبال برای تحصیل در مدارس علمیه شهرستان‌ها بیش از ظرفیت موجود است، خاطرنشان کرد: توسعه فضای آموزشی و سطح کیفی آموزش و پژوهش در مدارس علمیه شهرستانی در اولویت قرار دارد.

 

حجت الاسلام انتظاری خواستار توجه جدی مدیران و اساتید مدارس علمیه استان نسبت به ارتقای سطح کیفی آموزش شد و گفت: برگزاری المپیاد علمی طلاب استان در سال گذشته، نقاط ضعف و قوت تمامی مدارس را مشخص کرد، ضمن این‌که ارزیابی به عمل آمده از وضعیت تحصیلی طلاب در نیم سال اول سال تحصیلی نیز ارایه شده است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری دومین المیپاد علمی طلاب استان گفت: برگزیدگان استانی به مرحله منطقه ای راه خواهند یافت که امیدواریم با مجاهدت علمی و جدیت طلاب در تحصیل علوم حوزوی شاهد نتایج مطلوب در این رقابت علمی باشیم.

 

وی در ادامه با ارزیابی وضعیت تحصیلی طلاب حوزه علمیه ملکان، تصریح کرد: رسالت امروز حوزه های علمیه تربیت مبلغان فاضل و مهذب است، طلبه‌ای که بی‌سواد باشد، هیچ جایگاه و مقبولیتی نزد مردم نخواهد داشت، چنانکه عالمی که خود به گفته‌هایش عامل نباشد، شأن قابل توجهی نزد مخاطبانش ندارد.

 

حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر توجه جدی مدیران مدارس علمیه شهرستان ها نسبت به مسائل اخلاقی در جذب طلبه گفت: با توجه به انتشار فراخوان پذیرش طلبه در ماه‌های آینده بایستی مصاحبه و تحقیق از علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه به صورت جدی، دقیق و با توجه به ظرافت‌های اخلاقی صورت گیرد.

 

بنابر این گزارش، ارتقای ظرفیت پذیرش طلبه، بررسی مسائل اخلاقی و تهذیبی در مدارس علمیه، ارائه گزارشی از فعالیت مدرسه علمیه امام صادق(ع)، بررسی وضعیت تحصیلی طلاب، راه اندازی اتوماسیون اداری و اتخاذ تصمیم‌هایی پیرامون مسائل مالی و اداری حوزه از جمله دیگر مباحث طرح شده در این دیدار بود.

 

گفتنی است، در ادامه این بازدید، هر یک از معاونت‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی دیدارهایی جداگانه با اساتید و طلاب این مرکز علوم دینی داشتند./935/پ202/ب

ارسال نظرات