۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۳:۱۲
کد خبر: ۱۵۹۷۶۵
رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس:

بدون کمک رسانه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه امکان پذیر نخواهد بود

خبرگزاری رسا ـ رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس تاکید کرد: تمام طرح‌هایی که تدبیر شده برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بدون کمک اصحاب رسانه امکان پذیر نخواهد بود و برای اجرای تدابیر به کمک رسانه‌های جمعی نیازمند هستیم.
لاله افتخاري رييس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، لاله افتخاری، رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، در آیین اختتامیه دومین جشنواره جلوه‌های قرآنی در آیینه نشریات مکتوب، دیجیتال و رسانه‌های قرآنی آیات که شب گذشته در مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی واقع در میدان آزادی تهران برگزار شد، در خصوص نقش رسانه اظهار داشت: رسانه و نقش آن در رابطه با ایجاد فرهنگ قرآنی و نگاه قرآنی بسیار پررنگ و حائز اهمیت است و در حقیقت قرآن معجزه‌ای جاودان تلقی می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: این معجزه ارزشمند که خود پیامبر(ص) وظیفه دریافت و ارسال آن را به عهده داشت برای ما یک ارزش محسوب می‌شود زیرا این کلام وحی برای خلیفه خدا بر روی زمین نازل شده است.
افتخاری عنوان کرد: امام صادق(ع) حدیثی دارند که می‌فرمایند «رفتار و سلوک و کلام و در نهایت همه چیز وی در حقیقت تجلی آیات قرآن کریم است» و ما نیز باید این سیره را از قرآن کریم بیاموزیم، توجه داشته باشید که سلایق در این خصوص متفاوت است.
رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس تصریح کرد: تمامی کلام وحی بصیرت افزا و بشارت افزا است حتی آیات قصاص آن نیز بشارت افزا است، گاهی قرآن با لحن آرام مسأله‌ای را عنوان می‌کند و گاهی با کلامی تند چیزی را مطرح می‌کند، این مخاطب است که باید در آیات تدبر کند.
وی افزود: اصحاب رسانه باید برای خود یک هدف ترسیم کنند، آن اهداف اگر هدف‌های والای قرآنی باشد بسیار ارزشمند خواهد بود زیرا به پیشرفت جامعه کمک می‌کند.
افتخاری قرآن را از دو منظر نگریست و گفت: باید از قرآن الهام گرفت زیرا گاهی با سوره‌هایی بسیار کوتاه حقایقی را فاش می‌کند که انسان محو آن می‌شود و گاهی حقایق را در سوره‌هایی طولانی‌تر ذکر می‌کند، این تفاسیر نیازمند تدبر بر آیات کلام الله مجید است.
رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس ادامه داد: منظر دوم این است که هنر خودمان را به خدمت قرآن کریم دربیاوریم و استفاده از هنر در قرآن ملزم به استعداد ذاتی و پرورشی شخص است.
وی تاکید کرد: رسانه هرچه تاثیرگذارتر باشد به همان میزان رسالت آن نیز سنگین‌تر خواهد شد به عنوان مثال سازمان صداوسیما به عنوان رسانه پرمخاطب رسالت سنگینی نسبت به دیگر رسانه‌ها دارد.
افتخاری در پایان تصریح کرد: تمام طرح‌هایی که تدبیر شده برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بدون کمک اصحاب رسانه امکان پذیر نخواهد بود و برای اجرای تدابیر به کمک رسانه‌های جمعی نیازمند هستیم./9599/پ202/ص
ارسال نظرات