۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۶۰۱۵۵
ویژه طلاب حوزه علمیه اهواز؛

دوره بررسی و پاسخ به شبهات فرقه وهابیت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه علی ابن ابی طالب(ع) اهواز گفت: دوره آموزشی بررسی و پاسخ به شبهات فرقه وهابیت ویژه طلاب این حوزه علمیه برگزار شد.
وهابيت

حجت الاسلام عزیز عبیات، مدیر مدرسه علمیه علی ابن ابی طالب(ع) اهواز، با اشاره به برگزاری دوره نقد و بررسی شبهات فرقه وهابیت اظهار داست: متأسفانه فرقه وهابیت رشد چشم گیری را در استان داشته است که امیدواریم با برگزاری چنین دوره هایی سدی بر سر راه این فرقه به وجود آید.

وی با بیان این که استقبال خوبی از سوی طلاب برای برگزاری چنین دوره هایی شده است، خاطرنشان کرد: بیش از 50 طلبه از طلاب حوزه علمیه علی بن ابی طالب(ع) اهواز در این دوره شرکت کردند.

حجت الاسلام عبیات در ادامه بیان داشت: این دوره ویژه طلاب پایه های سوم، چهارم و پنجم برگزار شد که در نظر داریم در سال جدید دوره ای تحت همین عنوان برای طلاب پایه اول برگزار کنیم.

مدیر مدرسه علمیه علی بن ابی طالب(ع) اهواز با اشاره به مدت برگزاری این دوره ابراز داشت: دوره بررسی و نقد شبهات فرقه وهابیت در سه ماه و روز های پنج شنبه و جمعه هر هفته برگزار می شد.

حجت الاسلام عبیات همچنین خاطرنشان ساخت: اساتیدی از حوزه علمیه قم مدیریت و آموزش به شرکت کنندگان این دوره را برعهده داشتند.

وی با اشاره به این که مهم ترین هدف فرقه وهابیت تخریب اعتقادات نسل جوان است و حوزه علمیه باید برای جلوگیری از این مسأله بیشتر فعالیت کند، تأکید کرد: نشست هایی با موضوع گفتمان دینی ویژه دانش آموزان در مدارس شهرستان اهواز برگزار شد.

برگزاری اردو  به سرزمین نور ویژه طلاب

مدیر مدرسه علمیه علی ابن ابی طالب(ع) اهواز همچنین در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: کاروان زیارتی راهیان نور طلاب حوزه علمیه علی بن ابی طالب(ع) همزمان با تعطیلات نوروزی به مناطق جنگی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام عبیات در ادامه تصریح کرد: در این اعزام 50 نفر از طلاب این مدرسه حضور دارند.

مدیر مدرسه علمیه علی ابن ابی طالب(ع) اهواز با بیان این که بازدید از مناطق جبهه و جنگ سبب شکل گیری روحیه جهادی در نسل جوان می شود، خاطرنشان کرد: برپایی نماز جماعت، فعالیت تبلیغی در مناطق عملیاتی، برگزاری دعای کمیل و توسل در یادمان های شهدا و بازخوانی روایت های جنگ برنامه های جانبی کاروان راهیان نور خواهد بود.

وی با اشاره به کاروان های راهیان نور دانش آموزی، ابراز داشت: با همکاری هایی که حوزه علمیه و آموزش و پرورش دارد تاکنون بیش از ده نفر از طلاب مدرسه علمیه علی بن ابی طالب(ع) اهواز با کاروان های راهیان نور دانش آموزی ویژه فعالیت های تبلیغی اعزام شده اند.

استاد حوره علمیه در ادامه یادآور شد: آشنایی با مختصات جنگ تحمیلی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی با شهدای طلبه و روحانی و تجدید میثاق با آرمان های امام و شهدا از مهم ترین اهداف اردوی زیارتی سیاحتی طلاب این حوزه علمیه خواهد بود./9458/ت302/ب

ارسال نظرات