۰۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۶۰۵۴۸
امام جمعه قم:

انتخابات مظهر حماسه سیاسی است/ حفظ دستاوردهای انقلاب در گرو ارزیابی واقع بینانه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی را در گرو ارزیابی دقیق و همه جانبه از شرایط دانست و انتخابات را مظهر حماسه سیاسی ارزیابی و ابراز امیدواری کرد ملت ایران با حماسه آفرینی خود در خردادماه سال جاری همچون دیگر صحنه ها دشمنان را ناکام بگذارند.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي توليت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه به تبیین فضائل و مناقب آن بانوی بزرگوار پرداخت و سال جدید را به ملت ایران تبریک گفت و برای آنان آرزوی سالی سرشار از موفقیت کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه سخنان خود از انتخابات به عنوان مظهر حماسه سیاسی یاد و تاکید کرد: مردم ما در خردادماه سال جاری نیز همچون دیگر عرصه ها و صحنه ها با حضور خود حماسه دیگری خواهند آفرید.
 
 وی با بیان این که انتخابات آبروی نظام اسلامی است و همه باید به آن اهتمام داشته باشند، گفت: انتخابات متعلق به گروه خاصی نیست و همه جریان ها و گروه هایی که دل در گرو انقلاب دارند موظف هستند و حق دارند که در انتخابات شرکت کنند.
 
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) تمکین به قانون و رای مردم را یک اصل مهم در انتخابات دانست و با یادآوری حوادث سال 88، خاطرنشان کرد: همه باید به نظر و رای مردم تمکین کنند تا از بروز حوادثی که چهار سال قبل رخ داد جلوگیری شود.
 
وی در ادامه با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری، حفظ دستاوردهای انقلاب را در گرو توجه به شرایط ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و ارزیابی دقیق، واقع بینانه و همه جانبه دانست.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تمرکز و توجه صرف به نقاط ضعف و مشکلات را نا صحیح دانست و تصریح کرد: هرچند ما مشکلاتی داشته و داریم، اما به فضل الهی با وجود نقشه ها و توطئه های دشمنان پیشرفت ها و دستاوردهای بسیاری را به دست آورده ایم.
 
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران را موفقیتی بزرگ برای نظام اسلامی و ملت ایران در سال 91 ذکر و تصریح کرد: دشمنان به زعم باطل خود با تحریم های همه جانبه تصور کردند می توانند مردم را مقابل نظام قرار دهند.
 
وی با تجلیل از حماسه آفرینی ملت ایران در 22 بهمن و حضور همه جانبه آنان در صحنه راهپیمایی، خاطرنشان کرد: ملت قهرمان و انقلابی ما با وجود همه مشکلاتی که داشتند با شکوه خاصی در راهپیمایی شرکت کردند و به دشمنان نشان دادند با تمام وجود حامی و پشتیبان انقلاب اسلامی هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر کاهش وابستگی اقتصاد ایران به نفت، تصریح کرد: برای تحقق این مهم باید از تمامی ظرفیت ها و منافع موجود بهره گرفت و اقتصاد مردمی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم؛ در این صورت می توانیم مشکلات اقتصادی خود را نیز حل کنیم.
 
امام جمعه قم ملت ایران را ملتی بصیر و دشمن شناس توصیف کرد و با بیان این که مردم آمریکا را دشمن اصلی خود می دانند، ابراز داشت: رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی در حدی نیست که در تراز دشمنی با جمهوری اسلامی باشد و اگر این رژیم غاصب غلطی بکند ایران تل آویو را با خاک یکسان خواهد کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با گرامی داشت 12 فروردین سالروز جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: نظام اسلامی ایران نظامی مردمی است و حضرت امام نیز همواره بر این اصل تاکید داشتند و رفراندوم 12 فروردین و رای 98درصدی مردم به جمهوری اسلامی مصداق بارز این مهم است./924/پ201/ج
ارسال نظرات