۱۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۶۰۶۳۸
آیت الله حسینی بوشهری:

وفاداری به انقلاب و ولایت معیار اصلی مردم در انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور وفاداری به انقلاب و ولایت مداری را معیار اصلی مردم در انتخابات ریاست جمهوری ذکر کرد و هرگونه بحران آفرینی در کشور را از نظر ملت مردود و محکوم دانست.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در  خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، به تبیین فضائل و مناقب حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و بر الگوگیری جامعه از سیره و شخصیت آن بانوی بزرگوار تاکید کرد.
 
وی با ابراز نگرانی از بالا رفتن سن ازدواج در جامعه، تاکید کرد: بهانه گیری های بیهوده در مساله مهم ازدواج بر خلاف سیره حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) است، باید کانون زندگی کانون مهر و محبت باشد و مسائل مادی و ظاهری در مرحله بعد قرار گیرد.
 
آیت الله حسینی بوشهری در خطبه دوم نماز جمعه قم با اشاره به 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای و سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا، تاکید کرد: ما در مقایسه ای کوتاه از ابتدای انقلاب تاکنون بین خود و کشورهایی که رابطه خود را با آمریکا برقرار کرده و در حقیقت نوکری آنها را پذیرفته اند متوجه می شویم که آنها رو به روز وابسته تر و ملت ایران به برکت حضرت امام و رهبری و ملت در صحنه در مقابل استکبار آن چنان زیبا می درخشند که دیگران به این استقلال و اراده ملت غبطه می خورند.
 مذاکرات آلماتی آزمومی برای صداقت غرب
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه به دور دوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 در آلماتی اشاره و با بیان این که این نشست آزمونی برای صداقت غرب است، تصریح کرد: ملت ایران از غرب انتظار دارد اعتماد آنان را جلب کند و این مساله نیز در گرو عمل آنان است.
 
امام جمعه قم با تاکید بر این که غرب باید حقوق مردم ایران را به رسمیت بشناسد، به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری اشاره و تصریح کرد: همان گونه که ایشان تاکید کردند ملت ایران آمریکا را دشمن اصلی خود می داند.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه قم را به تبیین حماسه اقتصادی اختصاص داد و تاکید کرد که حماسه اقتصادی تنها با حضور همه جانبه مردم در اقتصاد و پرهیز از اقتصاد تک محصولی محقق می شود.
 
امام جمعه قم همچنین ابراز داشت: در صورتی که اقتصاد مردمی شود و از اتکای به نفت خارج شویم تحریم های دشمنان نیز نخواهد توانست ملت و کشور ما را تحت فشار قرار دهد.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه ابعاد مختلف نامگذاری سالی 92 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به حساسیت انتخابات تصریح کرد: ملت باید به صورت آگاهانه در انتخابات خردادماه شرکت کنند.
 هرگونه بحران آفرینی در کشور محکوم است
امام جمعه قم با بیان این که تمام افرادی که به انقلاب و اصل نظام اعتقاد دارند می‌توانند در صحنه حاضر باشند و در عین حال التزام به قانون را جدی بگیرند، به کاندیداها توصیه کرد شعارهایی که امکان اجرایی شدن آن نیست به مردم ندهند و از تخریب یکدیگر بپرهیزند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر این که هر نوع بحران آفرینی در کشور از نظر ملت محکوم و مردود است و مردم کوچک ترین حرکتی را در این جهت تحمل نخواهند کرد، بیان داشت: وفاداری به اسلام، انقلاب و ولایت معیار اصلی مردم در انتخابات است. /924/پ201/ج
ارسال نظرات